انتقال آب زیر زمینی به شهرهای دیگر و بی آبی روستاییان:

بی آبی 12 ساعته روستاهای گالیکش/ یک روستا و تعارفات اداری دو شهرستان کلاله و گالیکش+فیلم و عکس

1403-07-01 07:07:20
0
40

نزدیک به چند ماه است که روستاهای توابع شهرستان گالیکش و یک روستا از توابع دو شهرستان کلاله و گالیکش که در همجواری منبع انتقال آب به گنبد کاووس و زمین های زیر کشت شالی قرار دارند، با مشکل قطع چند ساعته آب شرب روبرو هستند.

به گزارش کلاله خبر، مشکل کم آبی و بحران آب چندین سال است که از تریبون برخی مسئولین به گوش می رسد و برخی از این مسئولین برای جلوگیری از این معضل تمهیداتی را درنظر گرفته اند و برخی نیز شاهد دست و پنجه نرم کردن مردم در مشکلات بی آبی هستند.

سال گذشته مسئولین به این افتخار می کردند که با کاهش میزان کاشت شالی در شهرستان ها تا حدودی با این مشکل مبارزه کردند ولی با افزایش نسبی میزان بارش در برخی شهرستان ها، به تبع ان شاهد افزایش میزان کاشت شالی در این شهرستان ها بودیم و سرنوشت جمعیت بیش از 100 هزار نفری هر شهرستان به کشاورزان سرمایه دار سپرده شد.

اما جای این سوال باقی می ماند که چرا برای کشات شالی، سخت گیری سال های گذشته اعمال نشد؟ آیا دست و پنجه نرم کردن 12 ساعته مردم روستاها با مشکل قطعی آب، نتیجه پیاده سازی سیاست های انتخاباتی است که رضایت کشاورزان و خانواده های انها را دربرخواهد داشت؟.

یک نمونه از 100 ها چاه در شهرستان ها

 گذشته از این، خطوط انتقال آب به شهرستان های دیگر از برخی شهرستان ها مثل گالیکش، بر بحرانی تر شدن این مشکل افزوده و روستاهای قراول، اجن قره خوجه، چقر و چند روستای همجوار منبع انتقال آب به گنبد، ساعاتی سخت را در گرمای طاقت فرسای تابستان سپری می کنند که به گفته برخی از اصحاب رسانه مرکز استان در دیدار با فرماندار کلاله، اگر این مشکلات ابی در مرکز استان وجود داشت، به یک فاجعه برای مسئولین تبدیل می شد!.

IMG 5954

IMG 5955

و این در حالی است که چند روستای شهرستاهای گالیکش و کلاله با بحران آب مواجه هستند و برخی مسئولین شاهد انتقال آب زیرزمینی شهرستان با لوله 70 اینچی به شهرستان های دیگر هستند و مردم روستاهای این شهرستان چشم انتظار وصل شدن آب روستا در نیمه های شب می باشند و مسئولین در هفته دولت از خدمات دولت می گویند!.

IMG 5956

IMG 5959

صدای رئیس شورای روستای قراول حاجی تاجی درآمد

علی رضا عبدالهی رئیس شورای روستای قراول حاجی تاجی در گفتگویی اظهار داشت: این روستا با جمعیت 1100 نفری خود در 4 کیلومتری شهرستان کلاله و 11 کیلومتری شهرستان گالیکش قرار دارد و خداماتی همچون آب شرب و مخابرات این روستا مربوط به شهرستان گالیکش است و دیگر خدمات این روستا توسط شهرستان کلاله ارائه می شود و این موضوع برای این روستا تبدیل به یک معضل شده است.

وی از مشکل آب روستا بعد از ماه رمضان گفت و افزود: بعد از ماه رمضان آب شرب روستا از صبح تا 10 شب قطع است و مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود اورده است و اگر آبفار با مشکلات آبی روبرو است، چرا جیره بندی انجام نمی شود؟ در غیر این صورت قطع 12 ساعته آب شرب روستا راه حل درستی نیست.

photo 2016 08 24 09 10 53

عبدالهی تاکید کرد: جالب این است که در این خصوص هیچ اطلاع رسانی صورت نمی گیرد و مسئولین ذیربط پاسخگو نیستند.

قطع یکساله تلفن ثابت روستا

رئیس شورای این روستا از سرقت کابل های مخابرات این روستا نیز خبر داد و گفت: نزدیک به یک سال است که کابل های مخابراتی این روستا به سرقت رفته است ولی مسئولین مخابرات شهرستان گالیکش جهت مرتفع کردن این مشکل هیچ اقدامی انجام نداده اند.

photo 2016 08 24 09 11 10

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار