وام 6 میلیونی 12 میلیون شد:

وام، بلای جان پیرمرد و پیرزن شد/ نتیجه یک عمر زندگی بر باد می رود +تصویر

1403-08-01 10:08:42
0
26

پیرمرد و پیرزن کلاله ای پس از سال ها درگیر وام سال 86 خود شدند و در صورت عدم پرداخت وام و سودش، اموال منقول و غیر منقول من جمله خانه آنها مصادره بانک خواهد شد و این موضوع زندگی تلخی در کهن سالی برای آنها رقم زد.

به گزارش کلاله خبر، خانواده(م.ش) در سال 86 به علت فرسودگی خانه مسکونی خود که از کاه و گل ساخته شده بود و در پی آن نم دادن خانها در مواقع بارانی، مجبور به دریافت وام شدند.

همسر(م.ش) در گفتگویی اظهار داشت: در ابتدا برای مرتفع کردن این مشکل دست به دامن ریاست جمهوری شدیم و با ارسال نامه ای به این نهاد، پاسخی از سوی این نهاد جهت مراجعه به کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت ساخت یک اتاق، سرویس بهداشتی و آشپرخانه ارسال شد که متاسفانه این پیگیری ها به نتیجه ای منتج نشد و با معرفی بنیاد مسکن وام 6 میلیونی از بانک عامل با ضامن زنجیره ای دریافت کردیم.

وی ادامه داد: من وشوهرم سال ها در کوره های آجرپزی در شهرهای مختلف کشور کار کردیم ولی از کار افتادگی شوهرم دال بر این شد که نتوانستیم اقساط وام را پرداخت کنیم و برای این مهم نیز از طریق کمیته امداد اقدام نمودیم و یک میلیون وام دریافتی از کمیته بخشی از آن صرف خود وام و بخشی نیز هزینه سود وام شد و با گذر زمان با نابینا شدن و ناشنوا شدن شوهرم به علت کار کردن در شغل چاه کنی، باز هم پرداخت این وام برای ما مقدور نبود تا اینکه پس از دریافت مکرر اخطاریه ها، آخرین اخطاریه بانک با مبلغ بدهی 12 میلیون تومان مبنی بر مصادره اموال منقول و غیر منقول ما به دست ما رسید.

این خانم در ادامه گفته های خود گفت: من خودم متولد سال 1325 هستم و شوهرم نیز متولد سال 1318 می باشد و در مجموع دارای 8 فرزند(4 دختر و 4 پسر که بجز یکی، همه ازدواج کرده اند) هستم انها نیز با کارگری زندگی خود را سپری می کنند و توانایی کمک به ما را ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها منبع درآمد ما یارانه 3 نفر است که آن هم صرف هزینه های خانه و قبوض می شود و تنها می توانم بگویم توانایی پرداخت وام را ندارم و گویی از چاله به چاه افتادیم و هیچ راهی برای نجات نداریم.

این مادر سالخورده از رایزنی های خود با بانک نیز گفت و اظهار داشت: به علت بدهی گاهی حساب یارانه ما که از همان بانک می باشد، مسدود می شود ولی با کمک رئیس بانک که از اوضاع زندگی ما با خبر است، حساب از مسدودیت آزاد شد که جای تشکر و قدردانی دارد ولی به گفته رئیس بانک اگر این وام بصورت یکجا پرداخت شود، می توان با 8 میلیون تومان وام را تسویه کرد.

خانم(م.ش) تاکید کرد: زمین این خانه کاه گلی را با پول کارگری در کوره‌های آجرپزی تامین کردیم و با پول وام نیز توانستیم خانه مدنظر را تا کف کرسی و طاق آماده کنیم ولی برای ادامه کار نیز مجبور به فروش بخشی از زمین مسکونی خود کردیم و توانستیم خانه را تکمیل کنیم.

وی در پایان برای اینکه از آوارگی خود و شوهر از کار افتاده اش جلوگیری کند، از مسئولین و خیرین درخواست مساعدت کرد.

گفتنی است خیرین می توانند با واریز کمک های نقدی خود به شماره حساب موسسه خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه های شهرستان کلاله 6037991899522563 نزد بانک ملی این خانواده را یاری کنند.

شماره تماس:01735448205

vam

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار