معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان خبر داد؛

جذب 347 میلیارد تومان اعتبار مازاد دولت برای رفع موانع تولید در گلستان/ موفقیت هر دولت در گروی افزایش اشتغال و کاهش بیکاری است

1403-06-26 08:06:38
0
88

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان گفت: سهم استان گلستان از تزریق 16000میلیارد تومان اعتبار دولتی برای افزایش سهم تولید، 422میلیارد تومان بود که ما این مبلغ را به 769 میلیارد تومان افزایش دادیم.

به گزارش کلاله خبر به نقل از پاسرو؛ محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان، در جمع خبرنگاران گفت:  سنگینی کار را به تناسب ماموریت ها و مسئولیت های محوله به هر فرد و سازمان ارزیابی می کنند و از این منظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بار سنگینی بر دوش دارد.

وی افزود: اشتغال که جز وظایف اداره کار و تعاون است جز اصلی ترین دغدغه های کشور و تمام خانوارها محسوب می شود، اقتصاد کل کشور وابسته به اشتغال است و بر همین اساس می بینیم که هر رئیس جمهوری که می خواهد رای مردم را بگیرد وعده افزایش اشتغال و کاهش بیکاری را می دهد.

ربیعی تأکید کرد: برد و باخت یک دولت به موفیت سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روند افزایش اشتغال و کاهش بیکاری وابسته است، در واقع موفقیت هر دولت در گروی این است که ما چقدر در ایجاد اشتغال موفق بوده ایم از همین رو فعالیت سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیررأس نگاه همه، اعم از مردم و دولت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان متذکر شد: استان گلستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 500هزار نفر و وجود اقلیم های مختلف و مسائل مرزی و قومیت های گوناگونی که دارد نیازمند نگاهی بومی برای توسعه اشتغال است، ریل گذاری و فراهم کردن زیرساخت های اشتغال بر عهده دولت است اما در ادامه کار میدان داران اصلی این مهم بخش های خصوصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های فلج کننده اقتصادی زمانی که اجرا می شود تاثیری نمی گذارد و مشکلات اصلی آن سالهای بعد از تحریم خود را نشان می دهد مانند جنگ تحمیلی که پس از اتمام آن مشکلات زیادی بر سر راه توسعه بوجود آمد، اما به رغم اتمام دوره تحریم های ناجوانمردانه دولت یازدهم پس از روی کار آمدن در سال 92 توانست نرخ بیکاری را از 12.97 درصد به 11.8 درصد در سال جدید برساند.

جذب 347 میلیارد تومان اعتبار مازاد رفع موانع تولید در گلستان

ربیعی ادامه داد: با تزریق 16هزار میلیارد توامن اعتبار برای افزایش سهم تولید ان شاالله شاهد کاهش بیشتر نرخ بیکاری در سال جاری خواهیم بود، سهم استان گلستان از برش استانی این اعتبار 422 میلیارد تومان در قالب 300 طرح و پروژه استانی بود که ما توانستیم در قالب 10 جلسه رفع موانع تولید این اعتبار را به 769 میلیارد تومان برای 637 طرح و پروژه ارتقا دهیم و جز سه استان کشور در جذب اعتبارات بیشتر قرار بگیریم.

وی متذکر شد: البته تنها با جذب اعتبار و نقدینگی مشکل تولید حل نمی شود و همت و هماهنگی مدیران اقتصادی استان نیز لازم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان همچنین ابراز کرد: تناسب مسئولین و تشکیلات در اداره کار تناسب درستی نیست و نیاز به بازنگری و توانمندسازی نیروها در ان احساس می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار