رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

ارائه تسهیلات رونق تولید به 311 واحد و طرح تولیدی در کشور/ سهم گلستان تا کنون 14 واحد بوده است

1403-06-26 08:06:39
0
93

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از پرداخت 370 میلیارد تومان تسهیلات به 311 واحد و طرح تولیدی کشور در غالب طرح رونق تولید خبر داد.

به گزارش کلاله خبر به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در هفتمین جلسه کمیته رونق تولید ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که در محل سالن جلسات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد، گفت : از ابتدای شروع طرح رونق تولید در کشور تا کنون تعداد 311 واحد و طرح صنعتی کشور مبلغ 370 میلیارد تومان تسهیلات از این محل دریافت نموده اند که سهم استان گلستان 14 واحد و طرح با میزان 29 میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به ثبت نام 1330 واحد و طرح گلستان در طرح رونق تولید از زمان شروع این طرح تاکنون، گفت: از این تعداد ، 539 درخواست در کمیته کارشناسی رونق تولید و همین تعداد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که بصورت هفتگی با حضور استاندار گلستان تشکیل شده به تصویب رسیده است که از این حیث استان گلستان در بین 10 استان برتر بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه افزود: از کل درخواستهای ارسال شده به بانکها نیز پس از بررسی و تایید آنها تعداد 178 درخواست جهت انعقاد قرارداد به شعب بانک ها ارسال شده و در نهایت آنچه در سامانه هماهنگ ثبت شده پرداخت تسهیلات به 14 واحد و طرح به میزان 29 میلیارد تومان بوده است ، که در عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات استان گلستان سومین استان کشور بوده است.

قوانلو خاطر نشان کرد: مطابق اعلام مسئولین ذیربط در اجرای طرح رونق تولید اعطای تسهیلات به واحدها و طرح ها از این محل تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید و ما از بانکهای استان می خواهیم همچون گذشته در بررسی و پرداخت تسهیلات به واحدها و طرح های معرفی شده به آنها سرعت عمل لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که رونق تولید ضمن ایجاد اشتغال ، سبب پویایی و گردش مالی بالاتر بانکها خواهد شد، گفت: همیشه اینگونه بوده که بخش زیادی از منابع بانکها از طریق واحدهای تولیدی تامین شده و یقینا رونق واحدهای تولیدی سبب گردش مالی بالاتر بانکها و پویایی بیشتر آنها نیز خواهد شد .

گفتنی است استان گلستان بالغ بر 1200 واحد تولیدی و صنعتی دارد که بسیاری از این واحد ها عملا فعالیت خود را در امر تولید از دست داده اند و نیازمند کمک دولیت در این راستا هستند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار