فرماندار گالیکش در جلسه شورای اداری:

اصحاب رسانه خدمات دولت را انعکاس کنند / طرف غربی به تعهداتش عمل می‌کرد برجام دستاوردهای مطلوب‌تری داشت/ حقوق نجومی میراث دولت گذشته است

1403-08-06 06:08:20
0
53

فرماندار گالیکش گفت: اصحاب رسانه خدمات دولت را به مردم برای امیدبخشی در جامعه انعکاس دهند.

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در جلسه شورای اداری این شهرستان در حسینیه مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر گالیکش با اشاره به لزوم انعکاس خدمات دولتمردان در اداره کشور توسط خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه گفت: دولت شرایط سختی را می‌گذراند و ضرورت دارد که خدمات ارائه‌شده از سوی دولتمردان و کارکنان دولت به مردم انعکاس داده شود.

nilkooh1437 1

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان که آذرماه سال جاری در برگزار می‌شود گفت: هر چه برای شهدا کارکنیم کم است. تمامی مسئولین کمیته‌ها شرح وظایفشان را دریافت کرده و بر اساس آن باید کار انجام دهند.

وی سپس به مسئله‌ی برجام پرداخت و اظهار داشت: با همه مشکلات توافق برجام صورت گرفت ولی بدعهدی و خلف وعده‌های قدرت‌های استکباری نشان‌دهنده عدم پایبندی آن‌ها به تعهداتشان بوده است. درصورتی‌که اگر طرف غربی به‌تمامی تعهداتش عمل می‌کرد می‌توانست دستاوردهای مطلوب‌تری به همراه داشته باشد.

خسروی افزود: البته اجرای برجام و مذاکرات هسته‌ای مسئله بسیار مهم و اساسی بود که کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند. هیئت مذاکره‌کننده کار بسیار بزرگی را در دنیا عرضه کرد. البته نتایج مطلوب هنوز به دست نیامده ولی در فرصت کمی که داشتیم دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌ایم.

فرماندار گالیکش بیان کرد: دولت در صادرات نفت و افزایش سقف صادرات موفق عمل کرده است و این نشان‌دهنده توانمندی دست‌اندرکاران صنایع نفت و گاز و دیپلماسی قوی دولت است.

به گفته وی شاید برخی از مردم خدمات دولت را آن‌گونه که باید احساس نکرده‌اند. مردم باید بدانند که دولت در حال تسویه بدهی‌های گذشته به بانک‌ها، بیمه‌ها و پیمانکاران داخلی و خارجی است و در این زمینه نیز موفق بوده. البته همه این‌ها باوجود درآمدهای اندک دولت محقق شده و قابل توصیف و ستایش است.

nilkooh1437 1

خسروی تصریح کرد: با توجه به عملکرد مثبت دولت در کنترل تورم و پایین آوردن و تک‌رقمی شدن آن، افتتاح پروژه‌های عمرانی باوجود کمبود منابع و مشکلات دیگری که از گذشته به ارث رسیده، می‌توان گفت که خدمات خوبی داشته‌ایم.

فرماندار گالیکش به مسئله حقوق‌های نجومی نیز اشاره و تأکید کرد: دولت در برخورد با قانون‌شکنان و هنجارشکنان بسیار جدی بوده و در این خصوص هیچ خط قرمزی را برای خودش قائل نبوده و مقابل هرکسی که به بیت‌المال دست‌درازی کند محکم خواهد ایستاد.

به گفته وی فیش‌های حقوقی نجومی میراث دولت قبل است و جز افتخارات دولت یازدهم است که به آن پرداخته است.

فرماندار گالیکش خواستار استقرار ادارات در این شهرستان شد گفت: بیش از پنج سال از تأسیس این شهرستان می‌گذرد و هنوز برخی از ادارات در این شهرستان استقرار نیافته است، خواستار استقرار کامل ادارات و دستگاه‌های دولتی در این شهرستان برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان شد.

خسروی خاطرنشان ساخت: تاکنون اداراتی همچون راه و شهرسازی، هلال‌احمر، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و اداره تأمین اجتماعی در این شهرستان مستقر نشده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش فاقد اداره تأمین اجتماعی است و تنها به همین دلیل مجوز ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی به این شهرستان داده نمی‌شود؛ این در حالی است که یک فرد خیر گالیکشی زمین این درمانگاه را برای ساخت آن اهدا کرده است.

nilkooh1437 1

خسروی بابیان اینکه بعضی از بی‌عدالتی‌ها مشهود است از فقدان سیستم فاضلاب شهری که باعث اذیت مردم می‌شود انتقاد کرد و بر ضرورت لوله‌گذاری سه نهر کشاورزی به طول 25 کیلومتر که از داخل شهر گالیکش گذر می‌کند، تأکید کرد.

فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به وجود دو رودخانه جاری و پر آب در حوزه این شهرستان تصریح کرد: لازم است مطالعه ساخت سد در این شهرستان آغاز شود تا بهره‌برداری بیشتر و بهتری از آب‌های سطحی انجام شود.

وی در ادامه افزود: نیمه‌تمام رها شدن ساخت سه سالن ورزشی در روستاهای قلی تپه ،فارسیان فرنگ و پاسنگ بالا، فقدان استخر شنا، نبود زیرساخت‌ها در آبشارهای این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و برخی کمبودهای دیگر را از دیگر معضلات برای توسعه این شهرستان برشمرد.

خسروی خاطرنشان کرد: مجوز ساخت بیمارستان 32 تختخوابی برای این شهرستان اخذشده ولی با توجه به اینکه شهرستان گالیکش در مسیر جاده بین‌المللی تهران - مشهد قرار دارد و مسافرین زیادی از آن عبور می‌کنند و از شهرستان‌های هم‌جوار استان‌های سمنان و خراسان جنوبی نیز به این شهرستان مراجعات زیادی دارند، احداث یک بیمارستان 96 تختخوابی خواست مردم محروم این منطقه و از ضرورت‌های شهرستان است.

وی کم‌عرض بودن جاده مینودشت - گالیکش تا سه‌راهی گالیکش - کلاله به سمت مشهد مقدس را از دیگر معضلات مهم این شهرستان ذکر کرد و گفت: با توجه به قولی که معاون وزیر راه و شهرسازی داده‌اند، خواستار تعریض این جاده هستیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار