رئیس ستاد هدایت تحصیلی عنوان کرد؛

آخرین جزئیات هدایت تحصیلی و ظرفیت رشته ها در مدارس گلستان

1403-07-01 10:07:29
0
44

رئیس ستاد هدایت تحصیلی استان گلستان آخرین جزئیات هدایت تحصیلی، ظرفیت رشته ها و پاسخگویی به شکایت خانواده ها و دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش کلاله خبر، سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، گفت: آخرین جلسه کارشناسی رسیدگی به اعتراضات دانش آموزان و خانواده های گلستانی با مسئولان ستاد انتخاب رشته شهرستان ها عصر دیروز تا ساعت 23 شب برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر شهرستان مشکلات مخصوص به خود داشت که باید برطرف شود، افزود: عمده مشکلات مربوط به مدارس نمونه دولتی، شاهد و یک تا دورشته خاص بود.

افزایش ظرفیت رشته ها برحسب نیاز برعهده شهرستان ها

رئیس ستاد هدایت تحصیلی استان گلستان با بیان اینکه افزایش ظرفیت ها برحسب نیازرا برعهده شهرستان ها قرار دادیم، تصریح کرد: درخواست افزایش ظرفیت به حدی نبود که بخواهیم به تعداد زیاد ودرکل استان اقدام کنیم.

حسینی با بیان اینکه دراعلام مدارس نمونه نباید رشته برای دانش آموزان تعیین می شد، افزود: متاسفانه با این کار دانش اموزان به درستی به سمت رشته مورد نظر هدایت نمی شدند و براساس فرم نبود.

این مقام مسئول ادامه داد: در ابتدا باید قبولی دانش اموزان اعلام می شدو با صدور کارنامه هدایت تحصیلی برحسب نمره رشته در مدارس ثبت نام می شدند.

هیچکدام از مدارس ثبت نام قطعی انجام ندادند/شرایط ویژه برای دانش آموزان با معدل بالای 18

وی با بیان اینکه هیچ یک از مدارس ثبت نام قطعی انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: تمام ثبت نام ها بعد از رسیدگی به اعتراضات و برحسب ظرفیت ها قطعی خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان دستور العمل هدایت تحصیلی برای دانش آموزان این مدارس را به شرح زیل اعلام کرد: دانش آموانی که معدل بالای 18 دارند وبه هدایت تحصیلی خود معترض هستند به ازای هر یک صدم نمره 3/5 نمره به نمره رشته آنها اضافه می شود.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان متقاضی شاهد نیز 30 درصد مربوط به دانش آموزان شاهد است و مابقی براساس فرم هدایت تحصیلی  و نمره رشته از صعودی به نزولی  لیست شده و ثبت نام می شود.

6هزار دانش آموز با معدل بالای 19 داریم

حسینی با بیان اینکه اکثر خانواده های معترض به معدل بالای فرزندان خود اشاره می کنند، افزود: حدود 6هزار دانش آموز با معدل بالای 19 داریم اما ظرفیتی برای پذیرش آنها در رشته خاص مانند تجربی وجود ندارد و بر طبق توازن بین رشته ای باید به 12 رشته مورد نظر هدایت شوند.

وی با اشاره به تغییر پایه برای هدایت تحصیلی افزود: براین اساس درس های تخصصی که دانش آموزان فرا می گرفتند  سبک تر شده  وبه همان نسبت معدل دانش آموزان نیز بهتر شده است وممکن است با این شرایط غربال گری مناسبی اانجام نشود لذا دانش آموزان خود را محق رفتن به رشته های خاص می دانند اما برای رسیدن به رشته مناسب شرایط دیگری هم نیازمند هستند که خانواده ها باید به آن توجه کنند.

مهلت اعتراض تا پایان امروز11 مردادماه

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش روز گذشته پایان مهلت اعتراضات بود که ما  از مدیران  کارشناسان درخواست کردیم که اعتراضات خانواده ها را تا پایان امروز جمع آوری کنند.

حسینی افزود: روز سه شنبه پاسخ اعتراضات ابلاغ می شود و دانش آموزان  و خانواده ها در چهار شنبه و پنج شنبه  هفته جاری برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

معترضان جاماندگان ثبت نام پایه دهم از امروز تا پنج شنبه برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند

وی بیان کرد: برای رفاه والدین و دانش اموزان و کاهش اضطراب آنان به مدارس ابلاغ شد تا از امروز تا پنج شنبه برای تعیین تکلیف دانش اموزان در مدارس حضور داشته باشند.

رئیس ستاد هدایت تحصیل در گلستان درپایان روز پنج شنبه 14 مردادماه را پایان ثبت نام دانش آموزان معترض رشته های خاص درمدارس عنوان کرد و افزود:جاماندگان ثبت نام  نیز جهت ثبت نام در این تاریخ به مدارس مراجعه کنند

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار