رئیس آموزش و پرورش کلاله:

دانش آموزان طبق فرم هدایت تحصیلی در رشته های مختلف ثبت نام می شوند

1403-07-01 09:07:24
0
43

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کلاله گفت:دانش آموزان با توجه به فرم هدایت تحصیلی، سوابق تحصیلی و مشاوره می توانند انتخاب رشته کنند.

 

اسماعیل تقی زاده در گفتگویی در پاسخ به وجود برخی مشکلات و شبهات در ثبت نام دانش اموزان در رشته های انسانی، تجربی و ... گفت: در طول سال تحصیلی از دانش آموزان آزمون های چند مرحله ای گرفته می شود و به عنوان فرم هدایت تحصیلی در پرونده انها گنجانده می شود.

وی افزود: با توجه به مشاوره های انجام شده و همچنین با استفاده از این فرم هدایت تحصیلی، ترتیب اولویت بندی انتخاب رشته دانش آموزان تعیین می شود.

رئیس آموزش و پرورش کلاله اذعان نمود این روش که توسط نرم افزار های هوشمند انجام می گیرد، برای ما نیز مشکلات عدیده ای بوجود آورده است به این صورت که تعداد متقاضیانی که اولویت اول آنها یکی از رشته های یاد شده است، زیاد می باشد ولی ظرفیت این رشته کم است و تعیین ظرفیت ورود به رشته های علوم تجربی، ریاضی و انسانی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان و برمبنای 48% فنی و حرفه ای و 52% زشته های نظری برای شهرستان کلاله درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برخی نیز با داشتن تراز بالای آزمونی، رشته های مهم،اولویت پایین آنها می باشد و بالعکس برخی با تراز های کمتر همان رشته اولویت اول آنها است.

تقی زاده تاکید کرد: با بررسی های انجام شده عملکرد این نرم افزار برای هر منطقه متفاوت است و در حال حاضر مشکل اصلی ما در رشته های علوم انسانی و علوم تجربی است.

وی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده از طرف کارشناسان  وزارت آموزش و پرورش بررسی های بیشتری در این خصوص بعمل خواهد آمد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار