در جلسه شورای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گلستان مطرح شد؛

اظهارات عجیب رئیس مدیریت برنامه‎ریزی و واکنش صریح استاندار/ پیش‎قدم: هزینه در حوزه دفاع مقدس فشار مضاعفی برای استان است !

1403-07-01 11:07:30
0
34

جلسه شورای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان گلستان با مخالفت شهردار گرگان و مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برای اتمام پروژه پارک موزه تپه نورالشهدا همراه بود که با واکنش استاندار مواجه شد.

به گزارش کلاله خبر به نقل از پاسرو، به نقل از پاسرو؛ جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان پیش از ظهر امروز در دفتر استاندار برگزار شد که در آن مسئله ساخت پارک موزه دفاع مقدس واقع در تپه نوراشهدا مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در رابطه با بودجه ساخت این پروژه گفت: در ابتدا برای ساخت این پارک موزه 4میلیارد تومان پیش بینی شده بود اما در حال حاضر برای اتمام پروژه با چینش محتوایی، مبلغی معادل 8میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: سال گذشته مبلغ بودجه مصوب برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس 500 میلیون تومان بود که 72 میلیون آن تخصیص پیدا کرد برای سال جاری نیز درخواست 5.5میلیارد تومان دادیم که اگر 1.5میلیارد تومان آن محقق شود اسکلت و سقف پروژه تکمیل می شود.

شهردار گرگان: برای پرداخت بودجه ساخت پارک موزه دفاع مقدس مجرای قانونی نداریم!

«عباس حسن نیا» همچنین از لزوم اختصاص 500 میلیون تومان از طرف شهرداری سخن گفت که حسین صادقلو، شهردار گرگان در واکنش به این سخن خاطرنشان کرد: شهرداری برای پرداخت این پول مجرای قانونی ندارد.

هزینه در حوزه دفاع مقدس فشار مضاعفی برای استان است!/ فعلا جایگاهی برای اختصاص بودجه نداریم

در ادامه این نشست، حسین پیش قدم، رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گلستان در خصوص بحث بودجه ای این مسئله گفتمصوبه تخصیص بودجه 250 میلیون تومانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی را قرار شد  50درصد آن را استان بدهد 50درصد دیگر به عهده ستاد حفظ آثار باشد، در خصوص بودجه 500 میلیون تومانی نیز که شهرداری می گوید مجرای قانونی ندارد و باید استان بدهد با احتساب این مخارج حدود چهار تا پنج میلیارد باید از سمت استان در حوزه دفاع مقدس هزینه شود که این مسئله فشار مضاعفی را به بخش عمرانی استان خواهد آورد.

رئیس مدیریت برنامه ریزی استان ابراز کرد: فرض بر این است که 50درصد 1.5میلیارد تومان مطالبه شده برای ساخت این پارک موزه امسال محقق شود با این وجود نیز اتمام این پارک موزه 8 تا 9 سال طول می کشد، البته ما باید تلاش کنیم این 1.5 میلیارد تومان را جذب کنیم اما با این تفاسیر نیز پروسه ای طولانی در پیش داریم.

پیش قدم متذکر شد: بخشی از اعتبارات استان به سمت پروژه بزرگ اجلاسیه 4000شهید استان گسیل شده ما دیگر جایگاهی نداریم به این مقولات توجه کنیم باید از سمت سپاه کمک بشود.

وی اظهار کرد: بعد از اتمام این پروژه بعد از 8 یا 9 سال نیز هزینه گزافی برای نگهداری پارک موزه لازم است بر اساس اعتبارات ملی و استانی این پروژه بسیار زمان بر است.

رئیس مدیریت برنامه ریزی استان گفت: در حال حاضر جشنواره 4000 شهید برای استان اولی تر است.

حسن صادقلو، استاندار گلستان به سخنان پیش قدم واکنش نشان داد و متذکر شد: ساخت پارک موزه دفاع مقدس در راستای اجلاسیه 4000 شهید است و از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن اینکه این راهی است که رفته شده و قرار نیست به عقب برگردیم.

استاندار گلستان تأکید کرد: همه نسبت به دفاع مقدس تعهد اخلاقی، وجدانی و تاریخی داریم و هیچگونه کوتاهی به خصوص در قبال آیندگان در این مسئله قابل توجیه نیست.

وی تصریح کرد: همه ما باید نسبت به شهدا با اصرار و اعتقاد حساس باشیم تا آخرت خود را از این مسیر تنظیم کنیم، باید مسائل و مشکلاتی که در این زمینه مطرح است را حل کنیم، راه پس نداریم راهی که وجود دارد راه پیش است و باید به عنوان باقیات صالحات از خارج منابع دولتی هم که شده مبلغ مورد نیاز برای ساخت پارک موزه را فراهم کنیم و سعی کنیم حتما به سوی اقدام مصوبات برویم و نسبت به آن حساس باشیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار