عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم:

رجبی: ایران به هیچ عنوان زیر بار تعهداتFATF نمی رود/ کمک به ستم دیدگان آرمان نظام ایران است

1403-07-01 11:07:30
0
35

نماینده شرق گلستان در مجلس نهم گفت: کمک به ستم دیدگان یکی از آرمان های این نظام است و ایران به هیچ عنوان زیر بار تعهدات FATF نخواهد رفت.

عبدالکریم رجبی در گفتگو با این سایت گفت: این کارگروه(FATF) ایران را به مدت یک سال از لیست دارای ریسک مالی پرخطر تعلیق کرده است.

وی اقزود: قرار گرفتن ایران در لیست این کارگروه باعث بهبود روابط بانکهای ایران با بانکها و بنگاههاي مالی جهان و درنتیجه باعث رشد شاخص های اقتصادی و تسهیل روابط بین بانکی بین المللي می شود.

رجبی تاکید کرد: اما این اقدام مستلزم تعهداتی است که از سوی ایران باید داده شود که بیشتر تعهد سیاسی است تا فنی و از نظر ایران بعضی از این تعهدات خط قرمز نظام و رهبری محسوب می شود.

نماینده شرق گلستان در مجلس نهم اشاره ای به مهمترین تعهداتی که از  ایران گرفته می شود، داشت و تصریح کرد: عدم کمک مالی به رزمندگان فلسطین، حزب الله، سپاه قدس و رزمندگان سوریه که از نظر طرف مقابل در لیست گروههای تروریستی قرار گرفته اند، از جمله مهمترین خواسته های این کارگروه است و ایران به هیچ عنوان زیر بار این تعهد نخواهد رفت چون دولت و مردم ایران کمک به ستم ديدگان و گروههای مقاومت را آرمان خود می داند.

رجبی گفت: طی رایزنی هایی که با رئیس کل بانک مرکزی شد، وی گفت: چنین تعهدی داده نشده و نخواهد شد.

نماینده شرق گلستان در مجلس نهم تاکید کرد: باید هوشیار بود تا آسیبی به آرمان ملت و رسالت نظام و رهبری نرسد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار