قابل توجه مسئولین:

وضعیت نامناسب آب شرب 3 روستای کلاله+عکس و فیلم

1403-07-01 11:07:30
0
41

آب شرب سه روستای گونیلی، کاظم خوجه و صالح آباد شهرستان کلاله با ریزش باران وضعیت نامناسبی پیدا می کند.

به گزارش کلاله خبر، پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم برخی از روستاها و حتی شهرها با مشکلات آب شرب روبرو هستند.

اما آنچه مسلم است این می باشد که مرتفع کردن این مشکلات مستلزم تخصیص بودجه کلان است که به عنوان مثال می توان به شهرستان کلاله در این زمینه اشاره کرد که برای تامین آب شرب روستاهای آن اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان نیاز است.

نبود اعتبار یاد شده، مشکلات عدیده ای برای روستائیان بوجود می آورد از جمله اینکه در مواقع بارش شدید باران آب شرب برخی از روستاهای شهرستان کلاله با گل و لایی شدن، تا یک هفته قابل استفاده نخواهد بود.

goneili

آب شرب روستای گونیلی، کاظم خوجه و صالح آباد که از کوه های گونیلی سرچشمه می گیرد، بعد از انقلاب با خودیاری اهالی روستا بصورت لوله کشی به این روستا منتقل شد.

با لوله کشی و در پی آن نصب کنتور، نیاز به این است که خدمات اولیه و مورد نیاز به اهالی روستا داده شود.

یکی از اهالی در این خصوص می گوید: ورود گل و لای به لوله ها باعث خرابی کنتورها شده و هزینه آب این روستاها در مقایسه با شهر کلاله، بیشتر است.

وی تاکید کرد: آب شرب این روستاها با بارش باران و برف تا یک هفته قابل استفاده نیست، ولی مردم به اجبار با این آب هم دوش می گیرند و هم در مصارف دیگر نیز از این آب استفاده می کنند.

این کاربر روستایی سایت گفت: منبع تامین آب روستا، اوایل کاملا تمیز شفاف بود ولی چند سالی هست که با ترک برداشتن منبع اصلی، با ورود گل و لایی به منبع، مشکلات زیادی برای اهالی به وجود آمده.

برای دیدن فیلم کلیک کنید

goneili1

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار