انبار مکانیزه غله پر شد/ رد ادعای تخلف در یکی از مراکز تحویل گندم

1403-07-03 05:07:20
0
51
انبار مکانیزه غله  پر شد/ رد ادعای تخلف در یکی از مراکز تحویل گندم
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس جهاد کشاورزی کلاله گفت: انبار مکانیزه غله پر شد و با مجوز حمل این گندم ها به مراکز دولتی، فضا برای خرید مجدد گندم توسط این انبار(سیلو) فراهم می شود.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر عدم دریافت گندم از سوی یکی از مراکز خرید شهرستان، پیگیر موضوع از رئیس جهاد کشاورزی شدیم و علی علیزاده ضمن تایید این خبر، گفت: انبار مکانیزه غله پر شده است و با رایزنی های انجام شده روزانه 1000 تن گندم به تهران و مراکز دولتی منتقل می شود و با انجام این پروسه و با ایجاد فضا، گندم های کشاورزان نیز خریداری می شود.

وی افزود: تا کنون بیش از ۵۲ هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان کلاله برداشت شده و حدود ۸ هزار هکتار دیگر نیز در حال برداشت است.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله گفت: همچنین تاکنون ۱۲۱۸۹ تن گندم جوانه زده در سه مرکز تعیین شده سیلوی گالیکش، ناحیه صنعتی دهنه و مرکز دهنه از کشاورزان تحویل گرفته شده.

علی زاده ادامه داد: بجزگندم های جوانه زده، کشاورزان  ۹۰۵۲۲ تن گندم بذری و معمولی را تا صبح امروز به ۷ مرکز خرید تحویل داده اند و در همین راستا بیش از بیست و هشت میلیارد و هشتصد میلیون تومان وجه گندم کشاورزان پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این ادعا که در یکی از مراکز خرید با رد برخی گندم های جوانه زده، تاجران و دلالان گندم را با قیمت پایین خریداری و همان گندم توسط تاجران به مرکز یاد شده تحویل می شود، گفت: روز گذشته نیز شایعه ای مبنی بر خرید گندم خارجی منتشر شد که با بررسی بازرسان متوجه شدیم این موضوع صحت ندارد و این ادعای جدید را رد می کنیم، ولی جهت اطمینان خاطر این موضوع نیز بررسی می شود.

گفتنی امسال در کلاله ۶۰۰۷۷ هکتار سطح سبز گندم وجود داشت که حدود ۱۵۸۰۰ هکتار از آن بر اثر بارش باران جوانه زد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار