مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان در گالیکش:

گندم کاران برای تحویل، فروش و افت محصول خود دغدغه نداشته باشند + تصاویر

1403-06-29 02:06:04
0
78
گندم کاران برای تحویل، فروش و افت محصول خود دغدغه نداشته باشند + تصاویر
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">بازدید دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از مرکز خرید گندم سیلوی گالیکش.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، مختار مهاجر ضمن بازدید از انبارهای ذخیره گندم سیلوی گالیکش گفت: کشاورزان در خصوص تحویل، خرید و افت محصول خود دغدغه خاطر نداشته باشند.

nilkooh1338 1

وی افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و درصد گندم جوانه‌زده در حد بسیار پایین است که با گرمای روزهای گذشته تا حد بسیار زیادی مشکل جوانه‌زدگی حل‌شده است.

مهاجر تصریح کرد: در سال جاری وضعیت اقلیمی و بارندگی هفته گذشته و حساسیت بیشتر برخی رقم‌های گندم کشت‌شده نسبت به بارندگی موجب جوانه‌زدگی شد که با تدابیر اندیشیده شده 4 مرکز خرید گندم جوانه‌زده در سطح استان در نظر گرفته شد که بیشترین حجم در سیلوی گالیکش خریداری‌شده است.

به گفته مدیر سازمان جهاد کشاورزی گلستان امسال تاکنون بیش از یک‌میلیون و پنجاه‌هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده است، درحالی‌که کل خرید سال گذشته 900 هزار تن بوده است.

وی از ادامه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: با تمهیدات فنی و ترویجی انجام‌شده و همت کشاورزان پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گندم به یک‌میلیون و300 هزار تن برسد.

وی از پرداخت 411 میلیارد تومان پول گندم کاران نیز خبر داد و افزود: طی روزهای آتی بخش بیشتری از بهای گندم تحویلی، پرداخت خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، اسماعیل‌زاده رییس بخش تحقیقات موسسه اصلاح نهال و بذر کشور و دکتر روستایی رییس موسسه تحقیقات گندم دیم کشور نیز مهاجر را همراهی میکردند.

nilkooh1338 1

nilkooh1338 1

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار