رئیس جهاد کشاورزی کلاله:

بیش از 102 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شد/ وصول 25 میلیارد تومان از پول کشاورزان

1403-07-03 05:07:19
0
43
بیش از 102 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شد/ وصول 25 میلیارد تومان از پول کشاورزان
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: بیش از 102 هزار تن گندم عادی، بذری و جوانه زده از کشاورزان خریداری شد.</span></strong></p>

علی علیزلده در گفتگویی اظهار داشت: با اضافه شدن یک مرکز دیگر برای تحویل گندم های جوانه زده، در حال حاضر سه مرکز وظیفه تحویل گرفتن گندم های جوانه زده کشاورزان را بر عهده دارند.

وی افزود: تاکنون گندم بیش از 48 هزار هکتار از مزارع زیر کشت شهرستان کلاله برداشت شده است و کمتر از 12 هزار هکتار از این مزارع باقی مانده است.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله یاداور شد: از این سطح برداشت شده، طبق آخرین امار 86966 تن گندم عادی، 3556 تن بذری و 12186 تن گندم جوانه زده از کشاورزان تحویل گرفته شده.

علی زاده از وصول بخشی از پول کشاورزان خبر داد و افزود: از بیش از 104 میلیارد تومان گندم خریداری شده، 25 میلیارد آن وصول شد و به حساب کشاورزان واریز گردید.

وی از مشکلات گندم های جوانه زده نیز گفت و تصریح کرد: عدم قیمت گذاری و میزان افت گندم های جوانه زده نگرانی هایی را برای کشاورزان به وجود آورده است که می طلبد مسئولین برای کمتر شدن نگرانی کشاورزان عوامل نگرانی را برطرف کنند.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله تاکید کرد: مسئله جوانه زدن گندم ها باعث حساسیت زیاد مراکز خرید شده است که این حساسیت عامل عدم خرید گندم های نسبتا خوب برخی کشاورزان می شود و برای حل این چالش کارشناسانی وراد شهرستان شده اند تا در این خصوص به مراکز خرید مشاوره های لازم را بدهند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار