گزارش قدس انلاین از بازار مرغ طی روزهای اینده

گرانی قطعی قیمت مرغ با مصوبه دولت

1403-06-26 08:06:36
0
97

سعید کوشافر: این روزها بازار مرغ روزهای ارامی را سپری میکند , قیمت حدود 4250 تا 4500 تومان است ومردم هم از این وضع رضایت دارند , اما ایا این اسمان همچنان افتابی خواهدماند, خبرنگار ما از برخی جلسات کسب اطلاع کرد که ابرهای افزایش قیمت بزودی دراسمان ظاهر خواهد شد.


 

به گزارش قدس انلاین , درحالی که مردم پس از طی یک دوره افزایش ناگهانی قیمت دربازار مرغ , اکنون احساس رضایت بخشی دارند , خبرهای رسیده از برخی جلسات محرمانه مرغداران با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی حاکی از تهدیدهای این صنف به قطع تولید درصورت باقیماندن این قیمت دربازار است.

دراین راستا , خبر میرسد که طی روزهای اخیر مرغداران که مدعی هستند با این قیمت مرغ نه تنها سود لازم را نمیرند که دارند ضرر میدهند وقیمت 4250 تا 4500 تومان حتی کمتر از قیمت تمام شده هرکیلو مرغ است , جلسات مکرری بین خود و تشکیلات صنفی خود داشته و با دولتمردان در وزارت جهاد کشاورزی نیز جلساتی برگزار کرده و اعلام کرده اند که حاضر به تداوم تولید با این قیمت نیستند .

انها حتی تهدید کرده اند که درصورت باقی ماندن این قیمت دربازار اقدام به جوجه ریزی را متوقف کرده و با کاهش تولید قیمتها را بالا خواهند برد , اما دران زمان دیگر حاضر به پذیرش پیشنهادهای قیمتی دولت - مانند انچه چند ماه قبل اتفاق افتاد - نخواهند بود.

درعین حال انها با این پاسخ مقامات دولتی روبرو شده اند که به اندازه کافی مرغ وارد کشور شده ودرصورت افزایش یکباره قیمت مرغ بازهم اجازه واردات خواهند داد به اندازه ای که بتوان بازار را با واردات تامین کرد .

اخرین خبر خبرنگار ما از این جلسات حاکی است که برخی از صنوف مرغداری دراعتراض به عدم افزایش قیمت از جوجه ریزی درفصل جدید خودداری کرده اند, درعین حال در جلسات مرغداران با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی نیز قیمت 7000تومان برای هرکیلو مرغ دربازار تایید شده و بزودی اجرایی خواهد شد .

درهمین راستا , خبر دیگری حاکی است که مسوولان وزارت جهاد کشاورزی از مرغداران خواسته اند تا این پروسه قیمتی به تدریج طی شود و انها تضمین دهند که قیمت از 7000 تومان فراتر نرود .

این درحالی است که مقدم‌نیا ، مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور اظهار کرد: در حالی که همگان از کاهش قیمت مرغ ابراز خوشحالی می‌کنند این خوشحالی دوام نخواهد آورد و نشانه‌های خطر و نگرانی در تولید این محصول استراتژیک است چراکه جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ با کاهش استقبال مواجه می‌شود.

این مقام صنفی از بررسی شرایط تولید و قیمت گوشت مرغ گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی جوجه‌ریزی و به تبع آن افزایش تولید گوشت مرغ باید برای جلوگیری از افت قیمت محصول مازاد بازار به سرعت جمع‌آوری شود.
وی با تاکید بر تسریع در جمع‌آوری گوشت مرغ گفت: مسوولان امر اعلام می‌کنند آمادگی دارند هر میزان تولید مازاد مصرف را جمع‌آوری کنند اما اگر جمع‌آوری به اندازه‌ کافی صورت می‌گیرد چرا هنوز قیمت گوشت مرغ پایین‌تر از هزینه تمام شده آن است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تصریح کرد: در شرایط عادی گوشت مرغ، مازاد مصرف است و اکنون هم که جوجه‌ریزی افزایش یافته با عرضه‌ بیش از اندازه مواجه شده‌ایم که باعث افت قیمت شده است.

وی افزود: در حال حاضر گوشت مرغ به اندازه کافی و به سرعت جمع‌آوری نمی‌شود لذا قیمت فروش آن از هزینه‌ تمام شده‌اش کمتر شده که باعث کاهش اقبال به جوجه‌ریزی و افت قیمت جوجه نیز شده است.

به گفته‌ مقدم‌نیا در حالی که قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده 3200 تومان است کیلویی 3000 تومان از مرغدار خریداری می‌شود و در بازار مصرف نیز مرغ گرم 4100 تا 4200 تومان قیمت دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران قیمت خرید مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای انجماد و ذخیره‌سازی را 4800 تومان عنوان کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار