با ایجاد یک گلخانه 1000 متری:

درآمدزایی میلیونی یک فعال اقتصادی مقاومتی در کلاله+ تصاویر

1403-07-03 06:07:28
0
41
درآمدزایی میلیونی یک فعال اقتصادی مقاومتی در کلاله+ تصاویر
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt;">یک فعال اقتصاد مقاومتی با ایجاد گلخانه ای به مساحت 1000 متر مربع در هر برداشت خیار گلخانه ای، درآمدی میلیونی بدست می آورد.</span></p>

به گزارش کلاله خبر، برادران اشترک با فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی با ایجاد گلخانه ای به مساحت 1000 متر مربع با هر برداشت خیار از این گلخانه درامدی میلیونی بدست می آوردند.

یکی از برادران اشترک در گفتگویی اظهار داشت: اقدامات ساخت این گلخانه از سال 90 آغاز شد و تا سال 94 درگیر کارهای اداری بودیم تا بالاخره در سال 94 توانستیم عملیات اجرایی کاشت، داشت و برداشت گلخانه را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه این گلخانه با هزینه های شخصی و در قالب هیات 7 نفره ساخته شد، افزود: برای ایجاد این گلخانه با ادارات مختلفی من جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و شهرداری درگیر بودیم و از سویی برخی ادارت خواستار تجهیز بهتر این گلخانه بودند و از سویی شهرداری بخاطر قرار گرفتن بنا در حوزه شهری، اجازه هرگونه دستکاری را نمی داد و هنوز هم درگیر این موضوع هستیم.

oshtorak 10

این فعال اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: برای ساخت گلخانه نزدیک به 75 میلیون تومان هزینه کردیم و این هزینه صرف خرید دستگاه های تهویه و دیگر لوازم ساخت گلخانه شد.

اشترک تصریح کرد: کاشت اول خود را با همان خاک عادی زمین که قبلا در آن شالی و گندم کشت می شد، شروع کردیم و به حمدالله در این خصوص با مشکلی برنخوردیم و یکی از مشکلات ما در مرحله داشت نبود مهندس متخصص جهت گرفتن مشاوره بود که با تزریق سم نامناسب بوته های خیار گلخانه خشک شد ولی با اینهمه مشکلات نیز در اولین برداشت 10 میلیون تومان خیار فروش رفت.

oshtorak 9

وی یاداور شد: اگر اشتباه یاد شده رخ نمی داد می توانستیم سودآوری بیشتری در این زمینه داشته باشیم و ان شالله با تعویض خاک این گلخانه و دریافت مشاوره از مهندسین بسیج سازندگی سپاه کلاله در برداشت های آتی خود برداشتی دو برابری یا بیشتر خواهیم داشت.

این عضو هیات 7 نفره تاکید کرد: این خیارها کیلویی 800 و 1000 تومان به فروش رسید.

oshtorak 1

زینل خسروی مسئول بسیج سازندگی سپاه کلاله نیز در گفتگویی اظهار داشت: اگر اقدامات این اعضا با همکاری سپاه انجام می گرفت، مسلما مشاوره ها و کمک های بسیج سازندگی باعث موفقیت بیشتر این برادارن در این عرصه می شد.

وی افزود: با آمدن اعتبارات جدید برای هر یک از گلخانه های این برادارن مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان تسهیلات واگذار می شود و آنها می توانند جهت بهبود خاک این گلخانه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

oshtorak 2

oshtorak 3

oshtorak 4

oshtorak 5

oshtorak 6

oshtorak 8

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار