رئیس اداره کتابخانه های کلاله:

کمتر 1.5 درصد جمعیت شهرستان کلاله عضو کتابخانه هستند

1403-07-03 06:07:31
0
39
کمتر 1.5 درصد جمعیت شهرستان کلاله عضو کتابخانه هستند
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس اداره کتابخانه های کلاله گفت: از جمعیت 120 هزار نفری شهرستان کلاله تنها 1700 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند و این یعنی کمتر از 1.5 درصد که این آمار، آمار خوشایندی نیست.</span></strong></p>

علی رضا مجاهدی در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان کلاله با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: در شهرستان یا داشتن سه کتابخانه در شهر کلاله، شهر فراغی و روستای دهنه و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری، تنها حدود ۱۷۰۰ نفر عضو کتابخانه ها هستند واین یعنی کمتر از یک و نیم درصد از جامعه، که آمار خوش آیندی نیست.

وی افزود: ۵ ایستگاه مطالعه نیز در شهرستان فعال شده که هر دو ماه یکبار با کتابهای جدید بروزرسانی می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کلاله اعلام کرد:  با اهدای دو هزار و چهارصد متر  زمین در روستاهای تمرقرقوزی، مالای شیخ و کنگور توسط خیرین و دهیاران، توافقنامه به مسولین بالادستی اطلاع رسانی شده است تا انشالله با در نظرگرفتن اعتبارلازم، عملیات اجرایی ساخت در دستور کار قرار گیرد و یادآور می شویم که روستای مالای شیخ آمادگی احداث ساختمان را نیز دارد.

ghaza 2

نورالله مرادی معاون فرماندارکلاله نیز در این جلسه با بیان اینکه کتاب غذای روح آدمی است، گفت: با افزایش آگاهی و توسعه کتابخوانی در جامعه، سطح فرهنگ هم ارتقا پیدا می کند.

وی توجه به کتابخانه الکترونیک را مورد تاکید خود قرار داد و اظهار داشت: بهره گیری از این فرصت می تواند باعث تقویت فرهنگ مطالعه درسطح جامعه شود.

در ادامه این جلسه که با بیان نظرات حضار برای ارتقای سطح مطالعه همراه شد، الله نظر مرتضویان رئیس شورای شهر کلاله اعلام کرد: سال گذشته شهرداری کلاله سهم نیم درصد کتابخانه ها از درامد شهرداری را بصورت کامل پرداخت کرده است که این روند ادامه دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه فراخوان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های چهاردمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به اطلاع اعضای جلسه رسید.

ghaza 3

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار