متخلفین به 1 تا 2 سال حبس محکوم می شوند:

سال گذشته 72 هکتار از جنگل های کلاله در آتش سوخت/خسارت 4 میلیاردی به منابع ملی

1403-07-03 06:07:32
0
60
سال گذشته 72 هکتار از جنگل های کلاله در آتش سوخت/خسارت 4 میلیاردی به منابع ملی
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt;"><strong>رئیس جنگلبانی و آبخیزداری شهرستان کلاله گفت: در سال گذشته 72 هکتار لز جنگل های شهرستان کلاله طعمه حریق شد و این موضوع توجه کشاورزان را می طلبد.</strong></span></p>

محمد صادق بشکوفه در گفتگویی اظهار داشت: بر اثر بی توجهی برخی از کشاورزان در آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی، طی 22 فقره آتش سوزی 72 هکتار از مراتع و  جنگل های طبیعی و دست کاشت شهرستان در آتش سوخت.

وی افزود: این حوادث در مجموع 4 میلیارد ریال خسارت به منابع ملی وراد کرد و این موضوع می طلبد که کشاورزان از این پس توجه لازم را داشته باشند.

رئیس جنگلبانی و آبخیزداری این شهرستان تاکید کرد: آتش زدن بقایای مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مامورن جنگلبانی ممنوع و دو تا یکسال حبس دارد.

بشکوفه با اشاره به فرا رسیدن فصل دروی محصولات کشاورزی گفت: طبق ماده 45 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع آتش زدن بقایای مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت ماموران جنگلبانی ممنوع است و چنانچه در اثر سهل انگاری حریق به جنگل ها و مراتع سرایت کند، برابر قانون فرد مدنظر بین 1 تا 2 سال حبس تادیبی با پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

این مسئول در ادامه افزود: به همه کشاورزان و باغداران توصیه می شود از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی همجوار با جنگل ها و مراتع جدا خودداری کنند که در صورت مواجه و گزارش برابر مفاد صریح قانون با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.

وی در پایان بقایای خاک و موجودات زنده خاک را عامل موثری در باروری خاک عنوان کرد و گفت: کشاورزان با آتش زدن خاک، حاصلخیزی و موجودات زنده زمین را نابود می کنند که این سبب خسارت فراوان و جبران ناپذیر به عناصر تشکیل دهنده خاک می شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار