با اضافه شدن مرکز خرید 25 هزار تنی به کلاله:

خرید بیش از 70 هزار تن گندم در کلاله/ عملکرد بالای مزارع گندم گنبد باعث کمبود کمباین در کلاله شد

1403-07-03 06:07:27
0
37
خرید بیش از 70 هزار تن گندم در کلاله/ عملکرد بالای مزارع گندم گنبد باعث کمبود کمباین در کلاله شد
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس جهادکشاورزی کلاله گفت: عملکرد بالای مزارع شهرستان گنبد باعث کمبود کمباین در کلاله شد و تاکنون 200 دستگاه کمباین وارد کلاله شده است.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، پس از خبر اولیه رئیس جهاد کشاورزی کلاله از کمبود فضا انبارهای ذخیره سازی به علت عملکرد خوب مزارع، اینبار علی علیزاده از کمبود کمباین در این شهرستان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: با وجود اینکه بیش از 250 دستگاه کمباین در این شهرستان معاینه فنی دریافت کردند، تاکنون تنها 200 دستگاه وارد شهرستان شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله ادامه داد: سطح زیر کشت بالا و عملکرد بالای مزارع گندم شهرستان گنبد باعث استقرار و ماندگاری کمباین ها در این شهرستان شده است و تاکنون تنها 200 دستگاه به شهرستان کلاله بازگشته است و بنظر می رسد حتی 250 دستگاه کمباین نیز برای این شهرستان کافی نباشد.

علیزاده تاکید کرد: تنها این شهرستان با این مشکل دست و پنجه نرم نمی کند و در رایزنی های انجام شده با شهرستان های گالیکش و مینودشت، این شهرستان ها نیز با این معضل روبرو هستند.

وی اشاره ای به میزان برداشت گندم در این شهرستان داشت و افزود: تاکنون و تا پایان وقت اداری 21 خرداد ماه، 70 هزارو 757 تن گندم خوراکی و بذری در سطح شهرستان کلاله خریداری شده است.

این مسئول در خصوص رفع مشکل کمبود فضای ذخیره سازی گندم در این شهرستان نیز گفت: در راستای تامین فضا برای ذخیره سازی گندم نیز یک مرکز خرید دیگر با گنجایش 25 هزار تن(شرکت شبدر) به ظرفیت شهرستان اضافه شد و مجوز حمل روزانه به پیشکمر نیز صادر گردید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار