پس از یک جلسه پر حاشیه و پر بحث،

طرح نهایی المان شهدای گمنام شهرستان کلاله مشخص شد+ تصاویر

1403-07-03 07:07:25
0
39
طرح نهایی المان شهدای گمنام شهرستان کلاله مشخص شد+ تصاویر
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">پس از برگزاری جلسات متعدد و ارائه طرح های مختلف، بالاخره با رای حداکثری حضار طرح نهایی المان شهدای گمنام شهرستان کلاله انتخاب و معرفی شد.</span></strong></p>

 به گزارش کلاله خبر، پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص چگونگی اجرا و ساخت المان شهدای گمنام شهرستان کلاله بالاخره روز گذشته طرح نهایی المان انتخاب شد.

جلسه پایانی در دفتر شورای شهر و با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد که دارای حواشی پربحثی نیز بود.

دو طرح جهت بررسی به مهندس طراح پیشنهاد شده بود که در این جلسه قرار بر این بود که مهندس مربوطه دفاعیه پایانی خود را در خصوص ویژگی های هر یک از طرح ها داشته باشد.

eleman 1eleman 5

مسعود غلامی به عنوان مهندس طراح ویژگی های دو طرح را مطرح کرد و با حضور تعدادی دیگر از افراد دعوت شده به جلسه، این افراد بر اینکه باید آنجا بنایی بصورت حسینیه ساخته شود، تاکید داشتند و با ارائه توضیحات از سوی فرمانده سپاه کلاله که این پیشنهاد مستلزم اعتبارات زیادی است و زمانبر خواهد بود، این موضوع منتفی شد.

eleman 3

اما با این توضیحات نیز پیشنهاد دهندگان قانع نشدند و بحث بالا گرفت و هر یک از حضار نظری می داد و این در حالی بود که تمام تصمیمات در جلسات گذشته گرفته و این جلسه جهت انتخاب طرح نهایی تشکیل شده بود.

منتقدین طرح بر اینکه باید این المان طوری ساخته شود که بتواند ظرفیتی بالغ بر 40 نفر را در زیر خود برای اجرای برنامه های مختلف پوشش دهد، تاکید داشتند و در برخی موارد شاهد ارائه نظرات فنی از سوی آنها برای بهبود طرح بودیم تا اینکه یعقوب مصطفی لو فرمانده سپاه کلاله در پاسخ به منتقدین گفت: الان وقت نشان دادن سطح سواد و دانش نیست بلکه الان زمان به اتمام رساندن پروژه ای است که نزدیک به 8 سال است هیچ اقدامی در خصوص آن انجام نشده است.

وی اضافه کرد:  هدف از ساخت المان، ساخت یک نماد معنوی و تکریم مقام شامخ شهدا است؛ نه ایجاد مکان برای مراسمات و این در صورتی است که می توان این مراسمات را در اطراف این المان و با تدابیر مناسب برگزار کرد.

مصطفی لو گفت: کدام یک از جمع حاضر می توانند این تعهد را بدهند که اگر این پروژه امسال به اتمام نرسد، در سال های آتی می توان عملیات اجرایی آن را شروع کنیم؟

eleman 2eleman 4

با این سخنان و سخنان دیگر حضار و اعضای شورای شهر، بحث به پایان رسید و بالاخره یکی از دو طرح پیشنهادی با رای حداکثری حضار انتخاب شد.

غلامی در خصوص طرح نهایی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: در نمای کلی، بالهای پرنده اشاره به پرواز و عروج به آسمان دارد و همچنین در وسط المان، گنبد به شکل گل لاله( در ادبیات ما سمبل شهادت است)می باشد.

eleman 1

وی اضافه کرد: پایه هشت ضلعی المان تداعی بخش هشت سال دفاع مقدس است و در بدنه از قوس های جناغی و کاشی معرق استفاده شده است و 4 گلبرگ این المان نیز به 4000 شهید استان اشاره دارد.

eleman 2

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار