رجبی:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هابه روندصعودی نرخ ارز سرعت می دهد

1403-07-02 03:07:29
0
52

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ممکن است فاز اول هدفمندی یارانه ها تاثیر اندکی در افزایش نرخ ارز داشته باشد، گفت: اما اگر فازدوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود قطعا شاهدافزایش نرخ ارز در بازارخواهیم بود.

 

عبدالکریم رجبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز در چندماه گذشته روند صعودی داشته است و ارتباط چندانی با مرحله اول هدفمندی یارانه ها ندارد، تصریح کرد:‌ ممکن است هدفمندی یارانه ها تاثیر اندکی در افزایش نرخ ارز داشته باشد اما اگر فازدوم هدفمندی یارانه ها در این شرایط اجرا شود قطعا افزایش نرخ ارز چشمگیر خواهدبود.

نماینده مردم کلاله، مینو دشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دلایل افزایش نرخ ارز گفت: بخشی از نوسانات بازار ارز در حال حاضر به تحریم ها مربوط می شود و بخش دیگر نیز متاثراز سیاست های داخلی کشورمانند سوء مدیریت هایی که در بانک مرکزی، وزارت صنعت ،معدن وتجارت و وزارت اقتصاد وجود دارد، است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند روبه رشد نقدینگی ها تصریح کرد: قطعا بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نقدینگی در کشور افزایش داشته و ارزش پول ملی کشور نیز کاهش یافته است.

رجبی اظهار داشت: دلایل افزایش نقدینگی این است که دولت پول نقد را به دست مردم داد؛ این نقدینگی ها بین مردم دست به دست شد و به دلیل اینکه پول اندکی است جایی سرمایه گذاری نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:‌ هدفمندی یارانه‌ها در برخی موارد عدالت را برقرار کرد و قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه افزایش یافت اما افزایش نقدینگی را در پی‌داشت و به تبع آن تولیدکنندگان ما دچار مشکل شدند./خانه ملت

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار