شامگاه گذشته :

شهردار گنبد کاووس عزل شد

1403-07-03 07:07:24
0
46
شهردار گنبد کاووس عزل شد
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">شهردار گنبد کاووس با استیضاح اعضای شورای شهر و قانع نشدن اعضا از سمت خود برکنار شد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، پس از کش و قوس های فراوان در خصوص برکناری و یا استضیاح شهردار گنبد کاووس بالاخره 11 عضو شورای شهر گنبد تصمیم گرفتند عبدالمجید قزلجه شهردار را استیضاح کنند.

این جلسه دیروز 16 خرداد ماه با حضور اعضای شورای شهر گنبد و خبرنگاران در سالن جلسات این شورا برگزار شد و اعضای شورای شهر در پایان به اتفاق رای به برکناری عبدالمجید قزلجه دادند .

علی پورمندی رئیس شورای شهر گنید کاووس نیز اعلام کرد : منصور قورچایی مسئول واحد حقوقی شهرداری گنبد تا زمان انتخاب شهردار سرپرستی شهرداری را بر عهده خواهد گرفت .

پورمندی اضافه کرد: پس از طرح سوال و قانع نشدن اکثیت اعضای شورای شهر گنبد تصمیم به برکناری قزلجه گرفته شد ؛ همچنین کم توجهی به مصوبات و تعامل ضعیف با شورا و در برخی موارد پرخاشگری و توهین علیه نمایندگان مردم از دلایل اصلی برکناری قزلجه بود.

در همین حال عبدالمجید قزلجه شهردار برکنار شده گنبد کاووس بی توجهی به مصوبات را رد کرد و گفت : کارهای زیربنایی بزرگی در زمان بنده صورت گرفته است و گاها در کارها شاهد بهانه جویی های برخی اعضای شورای شهر بودیم .

گنبد کاووس دومین شهر ترکمن نشین استان گلستان است که بعد از عزل شهردار بندرترکمن تصمیم به برکناری شهردار بومی گرفته است .

هر 11 عضو شورای شهر گنبد کاووس ترکمن بوده و این اعضا در آغاز دوره چهارم شورا عبدالجید قزلجه را به عنوان گزینه ترکمن جهت تصدی شهرداری گنبد کاووس انتخاب کرده بودند .

برخی ها معتقدند نگاه بسته در انتخاب شهردار از قومیت ترکمن و کنار گذاشتن شایستگان از همه اقوام و گروهها باعث چنین روندی شده و گفته می شود که برای انتخاب شهردار بعدی برخی از اعضای شورا روی گزینه های غیر ترکمن هم نظر دارند .

آیا گنبد کاووس هم مانند بندرترکمن که اخیرا پوریا میرزازنجانی را به عنوان شهردار خود انتخاب کرد ، شهرداری غیر ترکمن را در مسند شهرداری این شهر بزرگ شرق استان خواهد دید ؟/گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار