از حرف تاعمل:

از آتش سوزی مشکوک در صوفیان تا آتش زدن بقای گندم در کنار فرمانداری+عکس

1403-07-03 07:07:20
0
40
از آتش سوزی مشکوک در صوفیان تا آتش زدن بقای گندم در کنار فرمانداری+عکس
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">روز گذشته نزدیک به دو هکتار از مزارع گندم روستای صوفیان شهرستان کلاله در اتش سوخت.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، با شروع برداشت گندم در نقاط مختلف کشور به تبع آن دغدغه های این فصل نیز آغاز می شود که نظارت مسئولین می تواند در کاهش این دغدغه ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

طی سال های گذشته یکی از مشکلات کشاورزان آتش سوزی مزارع بود که در پی آن صدها هکتار از مزارع گندم طعمه حریق می شد و این در حالی است که اگر اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولین انجام می گرفت این حوادث رخ نمی داد.

در سال های گذشته نیز شاهد سخنان مسئولین در خصوص برخورد با کشاورزانی که بقایای گندم خود را آتش می زنند، بودیم ولی در عمل تدابیر مناسبی برای جلوگیری از این مهم انجام نمی شد که آتش سوزی وسیع گندم زارها بر اثر بی احتیاطی برخی کشاورزان دال بر این ادعای ما است.

atashbaghyayegandom 1

 

نا گفته نماند در برخی موارد بعضی از ادارات برای جلوگیری از سرایت آتش از مزارع به جنگل ها، با ایجاد آتشبر از این اتفاقات جلوگیری می کردند.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در هفته های اخیر از برخورد جدی و قانونی با کشاورزانی که قبل از برداشت کامل محصولات گندم اقدام به آتش زدن بقایای گندم می کنند خبر داد ولی همانطور که گفتیم عدم برخورد جدی در این خصوص منجر به این می شود که برخی کشاورزان حتی در نزدیکی فرمانداری اقدام به اتش زدن زمین خود می کنند و اگر برخورد پیشگیرانه مسدولین قبل از هر گونه حادثه ای، اعمال شود از بسیاری از حوادث که به دنبال خود خسارات مالی و محیط زیستی را در بردارد، جلوگیری می شود.

atashbaghyayegandom 2

atashbaghyayegandom 3

حدود 2 هکتار از مزارع صوفیان در آتش سوخت

روز گذشته نزدیک به دو هکتار از مزارع گندم روستای صوفیان شهرستان کلاله در اتش سوخت و در گفتگویی که با محمد ابراهیمی بخشدار مرکزی کلاله داشتیم، وی گفت: علت این حادثه در حال بررسی است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار