در راستای ترویج فرهنگ زکات:

65 مبلغ دینی به روستاهای کلاله اعزام شدند

1403-07-03 08:07:34
0
48
65 مبلغ دینی به روستاهای کلاله اعزام شدند
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله گفت: 65 مبلغ دینی در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات به روستاهای شهرستان کلاله اعزام شدند.</span></strong></p>

آخوند کوچک نژاد در حاشیه جلسه شورای زکات شهرستان کلاله که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، گفت: از امروز 65 مبلغ دینی در راستای ترویج فرهنگ زکات به روستاهای شهرستان اعزام شدند.

حجت الاسلام رضا کشیری در جمع علمای اهل تشیع و تسنن شهرستان کلاله اظهار داشت: دین اسلام دین دقیقی است و برای همه چیز خداوند متعال زکات قرار داده و هر مسلمانی باید زکات خود را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: علما باید به این نکته که مردم به قصد قربت زکات خود را به آنها می سپارند، توجه داشته باشند و در حقیقت زکات مال مردم فقیر است و باید به انها داده شود.

امام جمعه شهرستان کلاله یاداور شد: ندادن زکات پیامدهایی همچون بلای های دسته جمعی، نیامدن باران مفید، کمبود و کاستی، ... و تورم را در پی دارد که هر یک از آنها می توان معضل شود.

حجت الاسلام کشیری تصریح کرد: زکات در درجه اول به فقرا تعلق می گیرد و تا زمانی که در روستا یا محله ای فقیر وجود داشته باشد ساخت مسجد و دیگر مکان ها با پول زکات ضروری نیست(در صورتی که مسجد هم در همان مکان وجود داشته باشد).

وی به اینکه باید در روستاهای شهرستان شورای زکات تشکیل شود و زکات روستاها در همان روستا و برای نیازمندان صرف شود، تاکید کرد.

zakat2 1

zakat2 2

zakat2 3

zakat2 4

zakat2 5

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار