هشدار فرماندار کلاله به کشاورزان:

آتش زدن زمین های کشاورزی ممنوع و پیگرد قانونی دارد

1403-07-03 09:07:33
0
43
آتش زدن زمین های کشاورزی ممنوع و پیگرد قانونی دارد
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt;"><strong>فرماندار کلاله در خصوص آتش زدن زمین های کشاورزی قبل از برداشت کامل محصولات را ممنوع اعلام کرد و گفت: آتش زدن زمین پیگرد قانونی دارد.</strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر در جلسه هماهنگی خرید محصولات کشاورزی گفت: به سبب بروز خسارات فراوان آتش سوزی زمین های کشاورزی به خاک و سرایت آن به زمین های دیگر، هرگونه آتش زدن زمین کشاورزی تا زمان برداشت محصولات کشاورزی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: در سالهای گذشته شاهد بروز خسارت به سبب آتش سوزی زمین های کشاورزی در برخی مناطق و بروز خسارت مالی به کشاورزان بودیم و از این رو در صورت مشاهده این موارد با مسببین برابر قانون برخورد خواهد شد.

kolza2

فرماندار کلاله اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات موجود در فصل برداشت، تردد وسایل نقلیه حامل محصولات کشاورزی از قبیل تراکتور و کمباین است که جهاد کشاورزی باید نظارت دقیق بر این خودروها در نصب علایم هشداردهنده و استاندارد سازی آنها در مقابل ریزش محصولات داشته باشد و پلیس راهور و انتظامی باید نیز نظارت کافی در برخورد با این وسایل نقلیه باری که ریزش بار دارند داشته باشد.

علی علیزاده رئیس جهاد کشاورزی هم گقت : در سطح زیر کشت کلزا در امسال 987/5 هکتار است که این در مقایسه با سال گذشته 92 درصد افزایش کشت این محصول را نشان می دهد.

وی افزود: سال گذشته سطح زیر کشت کلزا در شهرستان کلاله 515 هکتار بود.

رئیس جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به بارش های مناسب و حضور مستمر کارشناسان کشاورزی در پهنه های کشاورزی و مزارع کلزا، پیش بینی می شود که برداشت بیش از 2/5 تن و در برخی مناطق 3 تن در هکتار هم داشته باشم.

علیزاده در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از کلزا کاران گفت: در سال آتی به ازای هر هکتار کشت کلزا مبلغ 2/5 میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان کلزاکار داده خواهد شد که این امرعامل مهمی در کمک به کلزاکاران و کاهش هزینه های آنها خواهد شد و بیمه محصولات کشاورزی هم در سال آینده بر عهده دولت خواهد بود.

گفتنی است امسال قیمت هر کیلو دانه روغنی کلزا 2530 تومان از سوی دولت تعیین شده است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار