استیضاح قزلجه کلید خورد؛

۱۵ سوال شورا از شهردار گنبد / چرا مصوبات را اجرا نکردید ؟!

1403-07-03 10:07:20
0
40
۱۵ سوال شورا از شهردار گنبد / چرا مصوبات را اجرا نکردید ؟!
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس پس از هفته‌ها کشمکش گام دیگری در جهت استیضاح و عزل عبدالمجید قزلجه برداشتند. شهردار گنبد در ۱۰ روز آینده باید به ۱۵ سوال شورا پاسخ دهد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، به استناد ماده ۷۳ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به ابهامات پیش آمده ناشی از عملکرد شهردار و بی احترامی صورت گرفته از طرف ایشان به شأن و جایگاه مردمی، از شهردار طرح سوال گردید.

رئیس شورای شهر در خصوص طرح سوال گفت: با توجه به اینکه سوالات اعضای شورا قبلاً به صورت روشن به شهردار تذکر داده شده و وی موارد را رعایت نکرده بود سوالات کتباً طرح و به ایشان ابلاغ شد.

شهردار موظف است ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا حضور یافته و پاسخ‌گوی سوالات مطروحه باشد.

متن کامل طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار گنبدکاووس :

جناب آقای پورمندی

رئیس شورای اسلامی شهر

احتراماً در اجرای ماده ۷۳ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، پیرو تذکرات مکرر شفاهی در صحن شورا در ارتباط با ابهامات و سؤالات پیش آمده ناشی از عملکرد شهردار محترم، بدین وسیله تعداد ۱۵ سوال در ۳ برگ از موارد موردنظر، نیز بی‌احترامی صورت گرفته نسبت به اعضای شورای اسلامی شهر در صحن شورا، جهت انعکاس به شهردار به صورت رسمی به منظور شفاف سازی وارائه پاسخ ایشان ایفاد می‌گردد.

لذا مقتضی است اقدامات لازم نسبت به برگزاری جلسه فوق العاده بر اساس مفاد قانون با حضور شهردار محترم جهت ارائه پاسخ و دلایل ایشان به همراه مستندات کامل را مبذول فرمایند.

۱٫ مصوبه بند ۱ از ۳۸۶ امین جلسه مورخه ۳۰/۹/۹۴ در خصوص نامه شماره ۳۳-۳۱۸۹۵ مورخه ۷/۹/۹۴ شهرداری با توجه به موافقت شورای شهر با اجرای زیرساخت‌های کل پارک هفت هکتاری (داریوش) از جمله معابر و روشنایی به صورت امانی توسط اکیپ فنی شهرداری « طی مدت چهار ماه » از تاریخ تصویب، شهرداری نسبت به ارسال لایحه اجرای فازهای بعدی قبل از تنظیم بودجه سال ۹۵ باید اقدام می‌نمود ولی بعد از گذشت قریب ۵ ماه از تاریخ تصویب هیچ گونه اقدامی صورت نپذیرفته است ، علت عدم اجرای این مصوبه چیست؟

۲٫ الف) به نماینده تعیین شده از میان پیشنهادات شما جهت شرکت در کمیسیون عالی معاملات موضوع بند ۳ از سیصد و دومین جلسه مورخ ۱۴/۴/۹۴، برخلاف ماده ۶ قانون آیین نامه مالی شهرداری‌ها، عضویت در کمیسیون از طرف شهرداری به ایشان ابلاغ نگردیده و در جلسات کمیسیون  دعوت به عمل نیامده است و با توجه به تبصره ذیل آن که کمیسیون دارای سه عضو متشکل از شهردار، رییس امور مالی یا حسابدار شهرداری و عضو بصیر به تایید شورا است، در غیاب ایشان کلیه برندگان مناقصات، مزایده‌ها و معاملات بدون نظارت و عملاً تنها با نظر شما تعیین شده است. علت عدم ابلاغ و دعوت از نماینده تعیین شده چیست؟

ب) بر اساس جلسه شماره ۳۵۱ روز دوشنبه ۲۰/۷/۹۴ دستور جلسه شماره ۲ با موضوع برگزاری مناقصه بابت انتخاب شرکت بیمه حوادث شهری و جلسه شماره ۳۱۹ روز شنبه ۱۷/۵/۹۴ و دستور جلسه شماره ۲ با موضوع برگزاری مناقصه پل گدم آباد و جلسه شماره ۳۹۷ روز دوشنبه مورخه ۲۱/۱۰/۹۴ دستور جلسه شماره ۱ با موضوع برگزاری مزایده واحدهای مسکونی مجتمع آفتاب و دستور جلسه شماره ۳ همین جلسه (شماره ۳۹۷) با موضوع برگزاری ۲۶ مورد از بیلبورد- تابلو و استندهای تبلیغاتی و جلسه شماره ۴۰۰ روز شنبه ۲۶/۱۰/۹۴ دستور جلسه شماره ۱ با موضوع برگزاری مزایده مجتمع مسکونی بلوار آزادی پشت انتقال خون و دستور جلسه شماره ۲ همین جلسه (شماره ۴۰۰) با موضوع برگزاری فراخوان عمومی و مزایده در خصوص طرح پارکبان، خرید دستگاه توسط شهرداری و بهره برداری، که در تمامی این دستورجلسات (جلسات ۳۱۹، ۳۵۱ ، ۳۹۷ و ۴۰۰) مقرر گردید قرارداد فیمابین برنده مزایده‌ها و مناقصه‌ها بر اساس بند ۱۴ ماده ۷۱ قانون شوراها تصویب معاملات و نظارت بر آن‌ها به عهده شورای شهر می‌باشد که علی رغم تأکید و تصویب شورای شهر مبنی بر اینکه قراردادها به تصویب شورای شهر برسد، علت عدم اخذ مصوبه برای قراردادها در برخی از موارد یاد شده که با برنده مناقصات یا مزایده ها عقد قرارداد شده است، چیست؟

شورای-شهر-چهارم-گنبد

۳٫ بر اساس جلسه شماره ۲۷۸ روز دوشنبه ۲۱/۲/۹۴، دستور جلسه ۳، نامه شماره ۱۲-۱۵۱۸ مورخه ۲۴/۱/۹۴ در خصوص اخذ مجوز برگزاری مناقصه عمومی در خصوص اجاره یک دستگاه کامیون کشنده سیم تریلر، مصوب گردید که ضمن موافقت با برگزاری مناقصه عمومی، شرایط و نحوه اطلاع رسانی مناقصه‌ها به شورای شهر اعلام گردد، با توجه به برگزاری مناقصه دلیل عدم ارسال شرایط و نحوه اطلاع رسانی مناقصه به شورای شهر چیست؟

۴٫ لایحه شماره ۱۰-۹۹۴۱ مورخ ۲۱/۳/۹۴ شهرداری موضوع اصلاح پروانه ملک آقای نعمتی ثانی و مصوبه بند یک از سیصد و سی و هفتمین جلسه شورا مبنی بر اقدام بر اساس دفترچه عوارض سال ۹۴ و رعایت کامل ضوابط و مقررات، بر اساس چه قانونی نسبت به بازپرداخت کلیه عوارض پرداختی مالک اقدام نموده اید؟

۵٫ مصوبه بند ۲ از سیصد و پنجاهمین جلسه مورخ ۲۰/۷/۹۴ مبنی بر قرارداد احداث پل عابر – تجاری بر روی بلوار شادی بدون هیچ اقدامی مسکوت مانده است و علت عدم پیگیری و تحقق موضوع از طریق مراجع قانونی (کمیسیون ماده ۵) چیست؟

۶٫ مصوبه بند ۱ چهارصد و بیست و پنجمین جلسه مورخه ۱۲/۱۲/۹۴، مصوبات کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری با  موضوع گزارش املاک شهرداری با امکان ایجاد پارک محله‌ای در مناطق عاری از پارک و فضای سبز و تهاتر و تملک کاربری‌های فضای سبز هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟

۷٫ مصوبه مرتبط با تهیه طرح هندسی میدان سه گوش خالد نبی به منظور ایمن سازی محل، موضوع بند ۲ یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورا مورخ ۱/۷/۹۳ با توجه به بروز مشکلات ترافیکی و تصادف مسکوت مانده و تاکنون هیچ اقدامی از جانب شما گزارش نشده است.

۸٫ موضوع بند ۴ دویست و هشتاد و هفتمین جلسه مورخ ۴/۳/۹۴ مبنی بر بررسی و مطالعه و گزارشامکان ایجاد باغچه‌ها و فضای سبز حاشیه پیاده‌روهای سطح شهر مسکوت مانده است.

۹٫ بند ۳ سیصد و هشتمین جلسه مورخه ۲۳/۴/۹۴ موضوع اجرایی نمودن طرح تفکیک زباله از مبداعلی رغم تاکیدات و دستور العمل‌های اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری و همچنین درخواست و اعلام آمادگی پیمانکار مربوطه، بدون هیچ گونه اقدامی مسکوت مانده است.

۱۰٫ مصوبه شورای شهر موضوع بند ۱ دویست و هشتاد و هفتمین جلسه مورخ ۴/۳/۹۴ موضوع خرید هشت دستگاه کامیون پرس هشت تنی زباله و تاکید شورا مبنی بر لزوم مکانیزه نمودن حمل زباله توسط پیمانکاران بدون اقدام باقی مانده است.

۱۱٫ موضوع پروژه سرمایه گذاری موسوم به هاوش به صورت (ساخت، بهره برداری بیست ساله و تحویل به شهرداری) که با آقای محمدی عقد قراردادشده است؛ با توجه به اینکه ایشان از مفاد قرارداد تخطی نموده و علی رغم تذکرات کتبی برای اجرای هتل که همانا از منافع عام پروژه است اقدام نکرده و تاکنون نیز از پرداخت مبالغ اجاره بهای مفاد قرارداد امتناع ورزیده و در نتیجه پس از گذشت سالیان نه تنهاهیچ منفعتی از سرمایه گذاری یاد شده عاید شهر نشده است بلکه در ادوار گذشته سند عرصه (بیت المال) خارج از مفاد قرارداد جهت دریافت وام ساخت هتل موضوع قرارداد به نام ایشان انتقال یافته است. در این راستا شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به منظور اعاده حقوق بیت المال طی مصوبات و مکاتبات رسمی از حضرت عالی خواستار پیگیری قضایی موضوع شده است لیکن از جانب حضرت عالی هیچ گونه اقدام موثری در این راستا (از تاریخ اولین مصوبه و ابلاغ رسمی) به عمل نیامده است.
از مصوبات ذکر شده (بند ۳ از دویست و نود و چهارمین جلسه مورخه ۱۸/۳/۹۴ و بند ۱ از سیصد و پانزدهمین جلسه ۱۰/۵/۹۴ و  بند ۲ از سیصد و هشتاد و نهمین جلسه مورخه ۵/۱۰/۹۴ طی نامه های شماره ۲۰۰-۱۷۷۲ مورخ ۱۹/۵/۹۴ و شماره ۲۰۰-۲۸۷۷ مورخ ۲۷/۸/۹۴)

۱۲٫ طی نامه‌های مکرر و موکد از جمله نامه شماره ۲۰۰-۳۶۷۱ مورخ ۲۱/۱۰/۹۳ به جناب عالی برای پیگیری ساخت و به ثمر رسیدن پارکینگ طبقاتی خیام جنوبی جنب آتش نشانی (به منظور تامین پارکینگ پروژه‌های شخصی ایشان در ملک شهرداری) دستور اقدام صادر شده است و تاکنون موضوع مسکوت مانده است.

۱۳٫ برخلاف مصوبات شورا مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات در مورد تقاضاهای حذف پارکینگ، جناب عالی در موارد متعددی اقدام به صدور پروانه با حذف صدها واحد پارکینگ بدون اخذ نظر کمیسیون ماده ۵  قانون تاسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایران نموده‌اید که نتیجه آن تبدیل کل سطح خیابان‌های شهر به پارکینگ و ترافیک سنگین و تضییع حقوق و حرمت شهروندان است.

۱۴٫ در جلسه مورخه ۲۴/۱۲/۹۴ در صحن شورا و در حضور اعضای محترم شورا طی مذاکرات جاری جناب عالی بیان داشتید “در صورت طرح و تصویب موضوع جاریه بنده برای اقدام از مراجع بالادست استعلام خواهم نمود” و پس از تذکر اعضا مبنی بر قانون شدن مصوبه شورا در صورت انطباق با قوانین جاریه کشور برای شهردار لازم الاجرا است شما بیان نمودید که “شورا مصوب کند، من اجرا نخواهم کرد. یا اجرا می‌کنم یا اجرا نمی‌کنم. در نهایت شما می‌توانید مرا استیضاح و برکنار کنید”. این امر نشانه عدم تبعیت از مصوبات شورا به اقرار حضرت عالی در صحن شورا است.

۱۵٫ در موارد مکرر در صحن شورا هنگام اظهارنظر، اعضای محترم با برخورد تند و لحن پرخاشگرانه شمامواجه شدند که برای پنج بار و در مورد اعضای مختلف این موضوع تکرار شده است و در مورد اخیر به تاریخ ۲۳/۱/۹۵ در حین برگزاری چهارصد و بیست و یکمین جلسه  شورا حین اظهارنظر فنی یکی از اعضا موضوع به صورت شدیدتر تکرار و علاوه بر پرخاشگری با عصبانیت و لحن توهین آمیز و با حالت تهاجمی به سوی آقای عطالر حرکت نمودید که با وساطت سایر اعضا به بیرون از صحن شورا هدایت شدید. علت عدم رعایت شأن و جایگاه شورا از سوی شما چیست؟

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار