رجبی:

اعلان ورشکستگی به بهانه ای برای تاخیر در وصول معوقات بانکی تبدیل نشود/بانک مرکزی نظارت کند

1403-08-01 03:08:31
0
4
اعلان ورشکستگی به بهانه ای برای تاخیر در وصول معوقات بانکی تبدیل نشود/بانک مرکزی نظارت کند
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وصول معوقات بانکی گفت: برخی از بنگاه های اقتصادی با توجه از موضوع اعلان ورشکستگی مطرح در قانون تجارت سوء استفاده می کنند و از تسویه بدهی های بانکی شانه خالی می کنند.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، عبدالکریم رجبی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم وصول معوقات کلان بانکی،گفت:پرونده های بدهکاران بانکی دو دلیل مشخص دارد؛برخی از بدهکاران به دلیل افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی در سال های گذشته در حال حاضر توان بازپرداخت بدهی های خود را ندارند.

برخی از بنگاه های اقتصادی از موضوع اعلان ورشکستگی در قانون تجارت،سوءاستفاده می کنند

نماینده مردم مینودشت،کلاله،مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تولیدکنندگانی که تنها به دلیل مشکلات و رکود اقتصادی و رشد شدید قیمت ارز تقاضای تمدید زمان بازپرداخت بدهی های بانکی را دارند؛باید تدبیر اساسی اتخاذ کرد و به آنها کمک کرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم،افزود:برخی از بنگاه های اقتصادی از موضوع اعلان ورشکستگی مطرح شده در قانون تجارت، سوء استفاده می کنند و از تسویه بدهی های بانکی شانه خالی می کنند.

رجبی افزود: بانک مرکزی باید تدابیری اتخاذ کند که از موضوع اعلان ورشکستگی سوء استفاده نشود و این بهانه ای برای برخی از بدهکاران بانکی نشود و باید نظارت در این رابطه موثر باشد.

وی افزود:اگر بانک مرکزی نیاز به اصلاح قانون در رابطه با تسریع در وصول معوقات بانکی داشته باشد،باید این موضوع را به اطلاع کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برساند تا در این رابطه رسیدگی لازم انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:وصول معوقات کلان بانکی باید در اولویت باشد و در این رابطه باید هماهنگی بین دستگاه ها بیشتر شود./ 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار