فرماندهان انتظامی استان سمنان و گلستان تشریح کردند:

نحوه دستگیری سارقین مسلح طلافروشی در سمنان و تحویل آن‌ها به پلیس آگاهی گلستان

1403-08-01 03:08:25
0
16
نحوه دستگیری سارقین مسلح طلافروشی در سمنان و تحویل آن‌ها به پلیس آگاهی گلستان
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارقان ۱۳کیلوگرم طلا از طلافروشی واقع در شهرستان گالیکش استان گلستان طی عملیاتی فوریت های پلیسی در شهر سمنان خبر داد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، سردار سرتیپ روح الامین قاسمی با بیان اینکه سارقان طلافروشی شهرستان گالیکش سه نفر بودند، ابراز داشت: هر سه عضو باند سرقت مسلحانه با ۱۳ كيلوگرم طلا، چند قبضه اسلحه و نارنجك منفجره که در آخرين جنايت خود در گاليكش استان گلستان به يك طلافروشی دستبرد زدند دستگیر شدند.

وی افزود: طرح ايست و كنترل پليس ناجا در شهر سمنان، شب گذشته با همكاري پليس امنيت عمومي، آگاهي و مبارزه با موادمخدر این استان، خودروی سمند سارقان را در مقابل پليس راه سمنان-دامغان متوقف و پس از مشکوک شدن به سه سرنشين آن، سارقان طلافروشی را دستگیر کردند.

اقرار متهمان به سرقت طلافروشی

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه گفت: دو تن از سرنشينان به محض پياده شدن قصد تيراندازی به سمت ماموران را داشتند كه با واكنش برق آسای ماموران نیروی انتظامی فرصت این عمل را نیافتند و هر سه سرنشين خودرو دستگير و براي بررسي كامل به پليس آگاهي استان منتقل شدند.

قاسمی از كشف ۱۳ كيلو و ۱۰۰ گرم طلا و جواهر و سه قبضه سلاح به همراه تعداد قابل توجهی مهمات جنگي در بازرسي از خودرو متهمان خبرداد و افزود: در بررسي هاي تكميلي مشخص شد اعضاي اين باند در آخرين سرقت خود، چهاردهم ارديبهشت سال جاری به يك طلافروشی در شهرستان گاليكش استان گلستان دستبرد زدند.

وی با اشاره به اعتراف صريح سارقان مسلح به جرمشان، گفت: اعضاي اين باند پس از سرقت طلافروشي در مسير فرار خود نيز با تيم گشتي پليس درگير و در ادامه به تهران متواری شدند.

فرمانده ناجای استان سمنان با قدردانی از مامورانی كه با آمادگی و هوشياری خود مانع ادامه تخلفات اين باند شدند، تاكيد كرد: پليس تمام توان و امكانات خود را براي امنيت و آرامش مردم و برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومي به كار مي گيرد.

متهمان پس از تكميل تحقيقات براي ادامه رسيدگي به پليس آگاهي استان گلستان تحويل داده شدند.

تحویل سارقان طلافروشی گالیکش به پلیس آگاهی گلستان

سرهنگ محمدرضا اکبری در گفتگویی گفت: ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه شامگاه سه شنبه هفته گذشته یعنی ۱۴ اردیبهشت ماه چهار سارق به طلافروشی خیابان امام خمینی(ره) گالیکش دستبرد زدند. یکی از سارقان در بیرون از طلافروشی و با استفاده از خودروی سمند خیابان را بست و اقدام به زدن تیر هوایی برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم کرد.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد که مغازه مجهز به دوربین مداربسته نیست و درب ورودی هم که دارای قفل برقی است، باز بوده و سارقان به راحتی وارد طلافروشی شدند. صاحب مغازه طلافروشی در مقابل سارقان هیچ مقاومتی نشان نداد و سارقان نیز به راحتی موفق شدند بسیاری از طلا و جواهرات را از این مغازه به سرقت ببرند.

او با بیان اینکه سارقان صاحب مغازه بغلی را که برای کمک آمده بود با اسلحه مجروح کردند، گفت: فرد مجروح شده به بیمارستان منتقل شد و سریعا هم ترخیص شد. سارقان پس از سرقت طلافروشی به سمت شهرستان کلاله متواری شدند و در کنار زمین های کشاورزی با ماموران درگیر می شوند و با استفاده از تاریکی هوا به شهر تهران می روند.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شماره پلاک خودرو سارقان به استان های همجوار داده شده بود، طرح ايست و كنترل پليس شب گذشته با همكاری پليس امنيت عمومی، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در مقابل پليس راه سمنان - دامغان اجرا شد. ماموران ساعت ۲۰:۱۵ هنگام كنترل خودروها، خودروی سمند را به همراه سه سرنشین که همان سارقان طلافروشی بودند، متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه دو تن از سرنشينان به محض پياده شدن قصد تيراندازی به سمت ماموران را داشتند، گفت: این کار با واكنش برق آسای پليس مواجه شد و آنها فرصت تیراندازی را پیدا نکردند. در اين عمليات هر سه سرنشين خودرو دستگير و برای بررسی كامل به پليس آگاهی استان سمنان منتقل شدند.

محمدرضا اکبری بیان کرد: در بازرسی از خودروی سارقان ۱۳ كيلو و ۱۰۰ گرم طلا و جواهر به همراه سه قبضه سلاح به همراه تعداد قابل توجهی مهمات جنگی از جمله نارنجک کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در پایان گفت: متهمان پس از تكميل تحقيقات برای ادامه رسيدگی به پليس آگاهی استان گلستان تحويل داده شدند./ مهر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار