نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوتپه و گالیکش در مجلس گفت: شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای شرق استان پایین است.

1403-07-02 03:07:34
0
44

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوتپه و گالیکش در مجلس گفت: شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای شرق استان پایین است.

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی افزود: به عنوان نمونه طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان ذی ربط، شاخص برخورداری شهرستان مراوه تپه از آب روستایی مناسب زیر 30 درصد است.

وی از آب به عنوان محور توسطه منطقه  یاد کرد و گفت: شاخص برخورداری زیر 30 درصد از آب بسیار عجیب است و در این زمینه پیگیری لازم شده تا برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی تسریع شود.

وی با اشاره به حوزه آب منطقه ای گفت: در زمینه سد نرماب چلچای پیگیری لازم شد تا مشکلات استملاک زمینهای کشاورزی، جاده جایگزین و جابجایی روستاها و ... در حال رفع است.

رجبی بیان داشت: همچنین در زمینه سد چایلی در حال پیگیری هستیم تا در سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای این طرح در نظر گرفته و مردم شرق استان از نعمت این سد برخوردار شوند.

اشتغال مشکل اصلی گلستان

این نماینده مجلس یکی از مهمترین مشکلات استان گلستان را اشتغال دانست و گفت: چاره ای نداریم جز اینکه صنایع تبدیلی را در استان پا برجا و بخش خصوصی را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: باید سرمایه گذاران را از خارج وارد استان کنیم و بتوانیم صنعت را در استان پا برجا کنیم.

وی با اشاره به حوزه ورزش و جوانان در منطقه گفت: در این زمینه در روستاهای چهار شهرستان حوزه انتخابیه سالن ورزشی در حال احداث است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امیدواریم بتوانیم بواسطه تعامل با مسئولان در جهت گسترش ورزش استان و منطقه گام برداریم./مهر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار