در سطح ملي، منطقه اي و استاني اعلام شد؛

برنامه‌های دو کاندیدای حوزه انتخابيه شرق گلستان

1403-07-04 01:07:32
0
44
برنامه‌های دو کاندیدای حوزه انتخابيه شرق گلستان
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">دو نامزد راهيافته به مرحله دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه مينودشت، كلاله، مراوه تپه و گاليكش واقع در شرق گلستان برنامه هاي كاري خود را در سطح ملي، منطقه اي و استاني بيان كردند.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیکلوه، حوزه انتخابيه مينودشت،كلاله، مراوه تپه و گاليكش داراي يك حوزه اصلي مينودشت و سه حوزه انتخابيه فرعي، در مجلس دهم شوراي اسلامي داراي يك كرسي نمايندگي است.

طبق اطلاعيه شماره 82 ستاد انتخابات كشور، در انتخابات هفتم اسفند 94 در حوزه انتخابيه مينودشت، كلاله، مراوه تپه و گاليكش از مجموع 166 هزار و 305 آراي صحيح، شهرام كوسه غراوي با كسب 41 هزار و 274 راي و سيدنجيب حسيني با كسب 38 هزار و 736 راي به مرحله دوم راه يافتند.

اين دو نامزد در گفت و گو با خبرنگاران خلاصه اي از برنامه هاي كاري خود را در صورت راهيابي به مجلس دهم شوراي اسلامي بيان كردند.

*تلاش براي پيگيري حقوق مردم

سيد نجيب حسيني يكي از نامزدهاي راهيافته به مرحله دوم از حوزه انتخابيه مينودشت، كلاله، مراوه تپه و گاليكش در مجلس دهم شوراي اسلامي گفت: تلاش خود را در صورت راهيابي به مجلس براي پشتيباني از ولايت فقيه، حمايت از سربلندي جمهوري اسلامي و دفاع از حقوق به حق مردم به عنوان وظيفه به كار خواهم بست.

وي وظيفه اصلي يك نماينده مجلس را تلاش در جهت تصويب قوانين و پيشنهاد لايحه در راستاي توسعه و بالندگي كشور بيان كرد و اظهار داشت: يكي از برنامه هاي اصلي من زمان گذاشتن براي تصويب قوانين مفيد و نظارت بر اجرا و عملكرد مسئولان دستگاه ها در اين حوزه و به منظور برخورداري بيش از گذشته مردم از خدمات نظام خواهد بود.

حسيني استفاده از ظرفيت به وجود آمده در شرايط پسابرجام براي جذب سرمايه گذار خارجي در دولت يازدهم و ارتقاي درآمد اقتصادي گلستان و در پي آن ايجاد فرصت شغلي پايدار براي مردم منطقه را از ديگر برنامه هاي خود برشمرد و افزود: امروز براي توسعه استان با توجه به داشته هاي بكر دربخش هاي كشاورزي، صنعت، گردشگري و موقعيت جغرافيايي بايد از ظرفيت پسابرجام به وجود آمده نهايت استفاده را كرد.

وي تقويت و حمايت همه جانبه از اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان با عنوان بخش خصوصي در همراه شدن با دولت براي توسعه كشور و استان را ديگر برنامه بيان كرد و گفت: از اين ظرفيت تاكنون به خوبي استفاده نشده و شعار سال 95 كه اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است، بهترين فرصت تقويت بخش خصوصي و استفاده از توان آن براي توسعه استان است.

حسيني همچنين ارائه لوايح نو مرتبط با اقتصاد مقاومتي و در جهت توسعه اقتصادي كشور و كمك به دولت در خروج از ركود اقتصادي را از برنامه هاي خود در سطح ملي بيان كرد.

وي پيگيري مشكلات حاشيه نشينان جنگل هاي استان با استفاده از قوانين موجود و ارائه لايحه نو و تصويب آن به صورت قانون به منظور حفظ عرصه هاي جنگلي و ممانعت از تخريب اين منابع خدادادي با ارزش را ديگر فعاليت كاري خود برشمرد.

وي افزود: جذب سرمايه گذار در مهار آبهاي سطحي استان، جذب سرمايه گذار و تقويت ساكنان استان براي سرمايه گذاري در حوزه صنعت گردشگري، ايجاد هماهنگي ميان نمايندگان براي جذب سرمايه گذاري در حوزه نفت و انرژي استان و خارج كردن سرمايه مردم استان از بلاتكليفي در حوزه ايجاد مجتمع پتروشيمي گلستان، گسترش و حمايت از شركت هاي تعاوني مرزنشينان و ارتقاي سطح معيشت آنها با استفاده از ظرفيت هاي موجود در منطقه و پيگيري منطقه آزاد تجاري در مجلس دهم براي تصويب و اجرايي شدن آن از ديگر برنامه ها است.

حسيني توجه جدي به فرايند نوسازي و تحول اداري در جهت خدمت رساني مطلوب به مردم در سطح ملي، مشاركت دادن جوامع محلي در فرايند مديريت جنگل ها و توسعه آن، تشكيل تعاوني هاي جنگل نشينان و مرتع داران، توسعه كشت گياهان دارويي زودبازده در محدوده اراضي جنگلي و مرتعي، توسعه صندوق هاي اعتباري حمايتي روستايي با همكاري جوامع محلي، حمايت از صنعت نوغانداري و صنايع دستي را از ديگر برنامه هاي كاري خود برشمرد.

* استفاده از ظرفيت مجلس براي كمك به مردم

شهرام كوسه غراوي ديگر نامزد راهيافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه مينودشت، كلاله، مراوه تپه و گاليكش با بيان اينكه وظيفه نماينده مجلس تصويب قوانين و نظارت بر اجراي دقيق آن است، گفت: نماينده بايد قوانيني مصوب كند كه براي نظام و منطقه خود او مثمر ثمرباشد.

وي اظهار داشت: همچنين نماينده مجلس بايد نظارت بر اجراي قوانين و عملكرد مسئولان دستگاه ها داشته باشد.

كوسه غراوي با اشاره به اينكه امسال با عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است، گفت: بايد اين شعار عملياتي شود و من با توجه به 20 سال سابقه اجرايي، عمل گرا هستم و تلاش مي كنم تا از اين فضا به خوبي استفاده كرده و به مردم كشور و منطقه ام كمك كنم.

وي با تاكيد بر اينكه نماينده مجلس بايد به مسئولان دستگاه ها در حوزه اقتصادي و ايجاد اشتغال كمك كند، گفت: پيگيري اشتغال جوانان منطقه با جذب سرمايه گذار، ايجاد كارخانه هاي صنايع تبديلي، واحدهاي صنعتي، اجراي طرح هاي عمراني، در دستور كارم است.

كوسه غراوي همچنين پيگيري و شتاب دادن به ايجاد خط ريلي مسير گرگان – بجنورد - مشهد، توجه به سرمايه گذاري در حوزهاي صنعت توريسم، كشاورزي و زيرساخت هاي عمراني استان را از ديگر اولويت هاي برنامه هاي كاري خود برشمرد.

وي در ادامه حوزه هاي گاليكش و كلاله را داراي ظرفيت خوبي براي صنعت توريسم بيان كرد و افزود: بايد با سرمايه گذاري در حوزه صنعت توريسم، در اين منطقه تحول اقتصادي ايجاد كرد.

طبق اعلام ستاد وزارت كشور راي گيري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز دهم ارديبهشت 95 برگزار مي شود.

استان يك ميليون و 850 هزار نفري گلستان هفت نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه سه نماينده در مرحله اول انتخابات مجلس دهم در 7 اسفند 95 انتخاب و چهار نماينده از سه حوزه ديگر استان روز دهم ارديبهشت 95 با راي مردم به مجلس راه مي يابند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار