غلامی در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد:

تدابیر ویژه نظارتی برای مرحله دوم انتخابات / برخی تخلفات انتخاباتی در گرگان به دادگستری جهت برخورد ارائه شده / پیش بینی 863 صندوق رای برای مرحله دوم انتخابات

1403-07-04 01:07:36
0
36
تدابیر ویژه نظارتی برای مرحله دوم انتخابات / برخی تخلفات انتخاباتی در گرگان به دادگستری جهت برخورد ارائه شده / پیش بینی 863 صندوق رای برای مرحله دوم انتخابات
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">مسئول هیئت نظارت برانتخابات گلستان گفت : تدابیر ویژه ای برای انتخابت مرحله دوم استان گلستان برای نظارت بر انتخابات توسط هیئت نظارت اندیشیده شده است.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، عیسی غلامی مسئول هیئت نظارت برانتخابات گلستان در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: یکصد و سی و شش داوطلب در 21 استان کشور در مرحله دوم انتخابات در حدود 55 حوزه انتخاباتی به رقابت خواهند پرداخت .

وی ادامه داد: روز جمعه 10 اردیبهشت 95 در استان گلستان 8 نامزد در 3 حوزه انتخاباتی با هم رقابت می کنند.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه 863 شعبه اخذ رای در گلستان برای مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است، تصریح کرد: هیئت نظارت در هر دوره انتخابات موظف است بر سلامت انتخابات نظارت کند تا جلوی تخلفات و اقدامات غیرقانونی را بگیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات صحت آن تائید شده است ، افزود: در مرحله اول برخی تخلفات و جرائم انتخاباتی در حوزه های استان وجود داشته است ولی در مجموع صحت انتخابات تایید شد و تخلفات به قوه قضاییه برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

شناسایی گلوگاه های خدشه به صحت انتخابات

مسئول هیئت نظارت برانتخابات گلستان به تخلفاتی که در دور دوم اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: بخشی از این تخلفات به مراجع قضایی ارائه شده و بخشی دیگر پس از پایان رای گیری جمع بندی و ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال نظارت موثر در انتخابات هستیم، افزود: هیئت نظارت بر نحوه توزیع تعرفه ها و خالی بودن صندوق های رای و روند انتخابات نظارت می کند و گلوگاه هایی که موجب خدشه در انتخابات می شود شناسایی شده است.

حضور بیش از 2800 رای اولی در مرحله دوم انتخابات

غلامی با بیان اینکه برای نظارت در مرحله دوم انتخابات تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است ، خاطر نشان کرد: 3 گروه در مرحله دوم انتخابات شرکت می کنند اول حدود 2878 رای اولی که تا روز انتخابات 18 سال می شوند ، افرادی در مرحله اول موفق به رای دادن نشده اند و آخرین گروه نیز افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت کرده اند.

وی در ادامه در خصوص ناظرین هیئت های نظارت در شعب اخذ رای و وظائف آنها توضیح داد و اذعان داشت : در برگزاری انتخابات سالم مردم همیشه کمک کار هیئت نظارت بوده اند و می توانند تخلفات را از طریق دورنگار 32256140 به اطلاع هیئت نظارت برسانند، همچنین در هنگام رای گیری هم اگر تخلفی را مشاهده کردند می توانند به نمایندگان هیئت نظارت در محل رای گیری گزارش دهند.

مسئول هیئت نظارت استان گلستان در ادامه افزود: بعد از پایان رای گیری و باز شدن پلمپ ها صورت جلسه ای در 6 نسخه با نتیجه هر صندوق تنظیم می شود و به امضاء عوامل اجرایی و نظارتی در می آید و یک نسخه در صندوق قرار می گیرد و پلمپ می شود و بقیه نسخه ها به هیئت نظارت و وزارت کشور ارسال می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار