احمدی نژاد: قدرت دفاعی ایران پشیمان کننده است/انتقادات شدید رییس جمهور از خبرگزاری فارس

1403-07-02 07:07:33
0
43



دولت - رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه سیاست هجومی نداشته است خاطرنشان کرد: مدافع خوبی هستیم و هر مهاجمی را پشیمان می کنیم.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه ایران، گفت: ما در کنار ملت ایران هستیم و از همه حقوق و تمامیت ملت ایران دفاع می کنیم.
وی روش های غرب و آمریکا را شکست خورده و تکراری دانست و تاکید کرد: قبلا هم این روش ها را تجربه کردند و اگر میخواهند باز هم تجربه کنند مشکلی ندارد تجربه کنند. اینها نتیجه این نظمی است که دنیا در آن قرار دارد و مدیریتی است که دنیا را اداره می کند به قول معروف می گویند سگ‌ها را رها می کنند و سنگ را می بندد! اینها هم یک مشت صهیونیست را رها کرده اند و آنها هم ما را تهدید می کنند.
احمدی نژاد ادامه داد: در نیویورک بارها این موضوع را از من پرسیدند، گفتم مهمتر از این تهدیدها، این مدیریتی است که این اجازه را به آنها می دهد و واکنشی هم نشان نمی دهند.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه مهاجم نبوده است، افزود: ما همواره مدافع خوبی بوده ایم و همه متجاوزان را پشیمان کرده ایم. آنها باید بدانند که پاسخ دفاعی ملت ایران پشیمان کننده بوده است و بعد از این نیزخواهد بود. ما نگران چهار تا ترقه و تیر و ترکش نیستیم و کسی نیست که بتواند ایران را تکان دهد.
ریئس جمهور با بیان اینکه آنها به دنبال جنگ روانی علیه ایران هستند، خاطرنشان ساخت: متاسفانه برخی نیز در داخل شرایط را برای آنها رله می کنند. حاکمیت آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که باید پای صهیونیست ها را جمع کند چرا که خرج شان بیش از درآمدشان شده است و می خواهند به شکلی آنها را مهار کنند. آنها هم این را فهمیده اند و دنبال ماجراجویی برای خرید فرصت هستند. خیال می کنند تهدید آیران فرصت لازم را به آنها می دهند. ما به آنها می گوییم خودشان سرش را پایین بیندازند و بروند. براساس گزارش برخی دستگاه ههای امنیتی 22 نفر سرحلقه این آشفتگی ها هستند که باید این نهادها وارد عمل شوند. مسائل بازار ارز ربطی به اقتصاد ایران ندارد و فقط التهاب را ایجاد می کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که به صحبت های رییس مجلس در خصوص اینکه تحریم ها اثری نداشته اند، گفت: من هم این مصاحبه را دیدم که با یکی از خبرگزاری هایی که به یکی از نهادهای امنیتی نظامی وابسته است دیدم؛ اگر تحریم ها اثر نداشته است لابد تصمیمات ایشان اثر دارد، برخی‌ها تنها موقع خوشی هستند. من احترام زیادی قائل هستم اما ایشان که می دانند چقدر نفت فروش می رود، چگونه بانک مرکزی برای جابجایی ارز تلاش می کنند.
وی در ادامه از عملکرد خبرگزاری فارس نیز انتقاد کرد و گفت: رییس بانک مرکزی در جلسه ای تعریف می کرد که در یک روز تعطیل عمومی پیامکی از همین خبرگزاری آمده که سکه و ارز اینقدر گران شده است. آقای بهمنی می گفت روز تعطیل من شک کردم گفتم برم ببینم کجا باز است، رفتم خیابان فردوسی و محل صرافی ها و دیدم همه جا تعطیل است. امروز هم همین حرف‌ها در همین خبرگزاری مطرح می شود.
وی با بیان اینکه این خبرگزاری بارها سیاست های دولت را مورد انتقاد قرار داده است،خاطرنشان ساخت: سیاست های دولت که همیشه به نفع مردم بوده، چرا دولت باید نقطه مقابل مردم باشد، خودشان می گویند و خودشان پاسخ می دهند، می گویند دولت به دنبال دردست گرفتن دولت بعدی یا مشکل کردن شرایط برای رییس جمهور بعدی است.
وی ادامه داد: از هدمفندی یارانه ها انتقاد می کنند. 50 سال 10 درصد جمعیت بیش از 70 درصد یارانه را می گرفتند اجازه دهید امروز هر کس سهم خودش را بگیرد. از نقدینگی انتقاد می کنند در حالیکه نقدینگی در دولت قبلی 8 برابر و در این دولت 4 برابر شد.
احمدی نژاد گفت: تاسف می خورم که برخی می خواهند در بالاترین سطوح تصمیم گیری دخالت کنند اما نمی دانند که نقدینگی یک نسبت است و مطلق نیست.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار