ارایه تقاضای عفو مشروط جوانفکر به دستگاه قضایی

1403-08-01 03:08:30
0
65

هر گاه یک زندانی نصف محکومیت خود را بگذراند و در صورتی که در طی دوران محکومیت حسن رفتار داشته باشد ، مسوولان زندان معمولا با توجه به سیاست جرم زدایی و زندان زدایی به طور سیستماتیک ،ˈ عفو مشروط ˈ مندرج در ماده 38 قانون مجازات اسلامی را اعمال می کنند.

 

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیر عامل ایرنا، از ارایه تقاضای عفو مشروط وی به دستگاه قضایی خبر داد.


ˈ قهرمان شجاعیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هر گاه یک زندانی نصف محکومیت خود را بگذراند و در صورتی که در طی دوران محکومیت حسن رفتار داشته باشد ، مسوولان زندان معمولا با توجه به سیاست جرم زدایی و زندان زدایی به طور سیستماتیک ،ˈ عفو مشروط ˈ مندرج در ماده 38 قانون مجازات اسلامی را اعمال می کنند.

وکیل مدافع جوانفکر ادامه داد: البته این امر با تقاضای خود شخص و پیشنهاد دادیار ناظر زندان صورت می گیرد و فرد محکوم به شرط اینکه در آینده جرمی مشابه یا جرایم دیگر مرتکب نشود، مورد عفو قرار می گیرد.

شجاعی با بیان اینکه سیستم قانون مجازات اسلامی ما بر اصل زندان زدایی تکیه دارد گفت: بر همین اساس در این قانون حداکثر تلاش صورت گرفته تا مجازات زندان کاهش یابد.

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر ادامه داد: البته این اصل در مورد تمامی محکومانی که شرایط یاد شده را داشته باشند، می تواند اعمال شود.

وی با بیان اینکه مرخصی موکلش تا پس فردا - روز دوشنبه هفته جاری - است؛گفت:احتمال زیادی می دهم که آقای جوانفکر به دلیل تقارن ایام مرخصی با تقاضای عفو مشروط و گواهی پزشکان، دیگر به زندان بازنگردد.

به گفته شجاعی،جوانفکر هم اکنون محکومیت پرونده نشریه خاتون را طی می کند که از مجموع شش ماه محکومیت حبس، سه ماه آن را گذرانده است.

جوانفکرˈ چهارشنبه گذشته به مرخصی چهار روزه آمد و بلافاصله برای درمان در بیمارستان آتیه تهران بستری شد و در حال حاضر تحت نظر پزشکان داخلی، قلب و ارتوپدی قراردارد و آزمایشاتی نیز در این زمینه انجام شده است .

دکتر رستمی تهرانی پزشک معالج جوانفکر گفته نتایج سونوگرافی و آزمایش های به عمل آمده از وی مشخص کرده که کبد آقای جوانفکر چرب شده و میزان کراتین کلیه او نیز از حد معمول بالاتر رفته است ، علاوه بر این چند سنگ هم در کیسه صفرای وی تشخیص داده شده که درمان آن نیازمند انجام عمل جراحی است.

وی افزود: با وجود این ناراحتی ها و توصیه پزشکان برای ادامه درمان که قطعا بیش از یک هفته وقت نیاز دارد ، جوانفکر اصرار دارد که به خاطر پایبندی به قانون ، کار مداوا تا روز یکشنبه به اتمام برسد تا وی صبح دوشنبه خود را به زندان اوین معرفی کند./آخرین نیوز

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار