در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان مطرح شد؛

محدوده برداشت کارخانه «سیمان پیوند گلستان» از «نیلکوه» بررسی می‌شود / احتمال اضافه برداشت 5 هکتاری

1403-07-04 04:07:31
0
44
محدوده برداشت کارخانه «سیمان پیوند گلستان» از «نیلکوه» بررسی می‌شود / احتمال اضافه برداشت 5 هکتاری
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان در کارخانه سیمان پیوند گلستان برگزار شد.</span></strong></p>

به نقل از نیلکوه، هفته گذشته جلسه ویژه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان با پیگیری اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان در خصوص محدوده برداشت معدن کارخانه سیمان پیوند گلستان با حضور معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، مدیرکل منابع طبیعی گلستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، نماینده استانداری، فرماندار گالیکش و مدیران کارخانه سیمان پیوند گلستان در محل این کارخانه برگزار شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات محدوده برداشت معدن و میزان اراضی واگذارشده به کارخانه سیمان پیوند گلستان موردبررسی قرار گرفت.

پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد کمیته چهارنفره متشکل از ادارات حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت نسبت به مساحی مجدد محدوده‌های مورد اختلاف اقدام و مستندات ارائه‌شده از سوی کارخانه سیمان را موردبررسی قرار دهند.

همچنین مقرر شد با توجه به وجود حساسیت‌های مردمی و تشکل‌های زیست‌محیطی در خصوص منابع طبیعی و محیط‌زیست و چشم‌انداز و منظره نیلکوه، مدیران کارخانه سیمان نسبت به مدیریت مسائل اجتماعی منطقه اقدام کنند.

شایان‌ذکر است دی‌ماه سال 94 مدیر و کارشناسان اداره محیط‌زیست گالیکش در جلسه‌ی پسماند که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بود ضمن اعلام نگرانی از گردوغبار حاصل از جابجایی مواد اولیه کارخانه سیمان پیوند گلستان و آلایندگی‌های حاصل از آن، اعلام داشتند که مقدار برداشت این کارخانه از کوه نیلکوه بر اساس محاسبات انجام‌گرفته حدود ۲۲ هکتار است.

این در حالی است که مجوز کارخانه سیمان پیوند گلستان برای برداشت از نیلکوه ۱۷ هکتار است.

nilkooh858 1

nilkooh858 1

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار