کشف زمین خواری به ارزش 10 میلیارد ریال در رامیان گلستان

1403-06-29 01:06:56
0
110
کشف زمین خواری به ارزش 10 میلیارد ریال در رامیان گلستان
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">فرمانده انتظامی گلستان از کشف 131 هزار و 670 متر مربع زمین خواری به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان رامیان واقع در شرق استان خبر داد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر وقوع چهار فقره تصرف غیرقانونی اراضی ملی در حاشیه روستا های توابع رامیان و دلند، پیگیری موضوع به ماموران پلیس آگاهی این شهرستان واگذار و با انجام تحقیق میدانی و بررسی نقشه های هوایی و مرجع و برابر اعلام اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه قضائی شهرستان مشخص شد که این میزان اراضی به صورت غیرقانونی شده و متصرفان در آن اقدام به کشت و زرع کرده اند.

 
وی گفت: در این ارتباط چهار نفر شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فراخوانده شدند.
 
سردار میرفیضی افزود: متهمان به دلیل نداشتن مدارک کافی برای اثبات مالکیت، پس از تشکیل و تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 
در بحث زمین خواری در استان گلستان شهرستان های مختلف از جمله گرگان، کلاله، بندرگز و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند.
 
کلاله به دلیل دورافتادگی از مرکز استان، گرگان با توجه به بالا بودن قیمت زمین، بندرگز و علی آباد نیز به علت موقعیت اراضی و آب و هوای مناسب جزء مناطق آسیب پذیرگلستان در بحث زمین خواری است.
 

گلستان واقع در شمال ایران دارای یک میلیون هکتار مرتع و دشت، 450 هزار هکتار جنگل و حدود 700هزار هکتار اراضی کشاورزی است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار