دانشکده دخترانه کوثر گنبد کاووس؛

از اعتراض به انتخاب استاد مرد برای درس «دانش خانواده و جمعیت» دختران تا کنایه این استاد به دانشجویان متاهل

1403-08-01 03:08:32
0
14
از اعتراض به انتخاب استاد مرد برای درس «دانش خانواده و جمعیت» دختران تا کنایه این استاد به دانشجویان متاهل
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">دانشجویان دانشگاهی در گنبد به انتخاب استاد مرد برای تدریس درس استراتژیک «دانش خانواده و جمعیت» نقد دارند.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر به نقل از دانشجو، درس «دانش خانواده و جمعیت» و یا همان «جمعیت و تنظیم خانواده» قدیم، از دروسی است که در دوران دانشگاهی در دو واحد عمومی گذرانده می‌شود و فصولی از آن به مباحث جنسی می‌پردازد.

دانشجویان در این واحد درسی با تدابیر و سیاست‌های جمعیتی کشور آشنا می‌شوند.

همچنین یکی دیگر از سیاست‌های این واحد درسی، آموزش ارتباطات زناشویی بعد از ازدواج است که طبیعتاً در آن مسائل جنسی آموزش داده می‌شود. دانشکده دخترانه کوثر گنبد کاووس که همیشه پیش قراول انتخاب اساتید برتر بود، این بار یک استاد مرد را برای تدریس این درس انتخاب کرد که این انتخاب گلایه دانشجویان دختر این دانشکده را به دنبال داشت.

یکی از دانشجویان این کلاس به خبرگزاری دانشجو گفت: برخی از سرفصل‌های این درس واقعا مباحثی هستند که تدریس آن توسط یک مرد برای تعداد زیادی دانشجوی دختر، قبح شکن خواهد بود.

وی افزود: تعداد زیادی از دانشجویان کلاس به این وضع گله دارند و تعدادی نیز برای اخذ نمره مجبورند این شکل از تدریس را بپذیرند.

دانشجوی دیگری تصریح کرد: کنفرانس مباحث این کتاب به خصوص فصولی که به روابط زناشویی اشاره دارد، در حضور استاد مرد، برای برخی از ما امکان پذیر نیست و این امر موجب می‌شود از نمره درس به نوعی بگذریم.

این دانشجو با اشاره به مزاح این استاد با یکی از دانشجویان متاهل کلاس مبنی بر اینکه شما سرفصل‌های این کتاب را به صورت عملی گذرانده اید و نیازی به حضور در کلاس ندارید، گفت: ارتباط بین زن و مرد به خصوص ارتباط با دختران بالغ و مجرد، دارای حدود و شرایطی است؛ البته این مسئله غیرقابل انکار است که ارتباط در این کلاس ارتباط شاگرد و استادی است و مدرس این درس نیز مرد محترمی‌ است؛ اما ترجیحا انتظار می‌رفت مدرسی از جنس دانشجویان، مباحث استراتژیک اینچنینی را به ما آموزش بدهد تا هیچ شائبه‌ای گریبان هیچ یک از دانشجویان را نگیرد.

وی متذکر شد: نمی‌دانم عرفا در بین دانشگاه‌های کشور این مسئله مذموم است یا مقبول و یا در دانشگاه‌های دیگری هم این مسئله تکرار شده یا خیر؛ اما به صورت مجرد میتوان نقدهای زیادی به این مسئله وارد کرد آنچنان که به دانشگاه دوجنسیتی نقد وارد است، در واقع بنده به عنوان یک دانشجو بر خود لازم می‌دانم هر جا قبح اجتماعی و شرعی یک مسئله در حال شکستن است نقد خود را بیان کنم.

توحیدی، رئیس این دانشکده در رابطه با این مسئله خاطرنشان کرد: انتخاب مدرس مرد برای این واحد درسی منع قانونی ندارد و دانشکده با اخذ مجور از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اقدام به انتخاب ایشان برای این درس کرده است.

توحیدی گفت: برای این درس دو مدرس زن در دانشکده فعال هستند؛ اما در زمانبندی کلاس‌ها، یک کلاس فاقد استاد زن ماند و به ناچار مدرس مرد برای آن انتخاب شد علی ایحال درصددیم در صورت امکان، برای ترم جدید برای تمامی کلاس‌ها از مدرس زن استفاده کنیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار