انتخاب اعضای ستاد انتخابات گرگان از یک گرایش خاص / حلقه گمشده نابسامانی های فرمانداری گرگان پیدا شد

1403-07-04 04:07:34
0
38
انتخاب اعضای ستاد انتخابات گرگان از یک گرایش خاص / حلقه گمشده نابسامانی های فرمانداری گرگان پیدا شد
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">اگر چه به انتصاب فرماندار گرگان در این موقعیت زمانی انتقادات بیشمار شد اما آمدن حراست در فضای آشفته این روزها، می تواند نظم و نسقی به این اوضاع نابسامان بدهد .</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، فرمانداری گرگان این روزها یکی از پرحاشیه ترین روزهای تاریخی خود را می گذراند ، شاید به این دلیل  که به اذعان اکثر کارشناسان در بدترین موقع زمانی فرماندار گرگان و رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مرکز استان تغییر کرد .

قبل از این حراست فرمانداری گرگان که تا پیش از این توانسته بود نظم و نسق خوبی به نیروهای فرمانداری بدهد ، توسط خاکی فرماندار وقت به بخشداری بهاران تبعید گاه نیروهای دولت سابق فرستاده شده بود ، جایی که ید الله وفایی مدیر کل سابق صنعت معدن و تجارت و فریدون توان مدیر کل اسبق اداری و مالی استانداری گلستان نیز هستند .

در 8 فروردین و در ایام تعطیلات سید عباس حسینی سکاندار فرمانداری گرگان شد تا بتواند در فاصله یک ماه مانده به انتخابات دور دوم اوضاع را کمی سامان دهد ، اما حسینی به چند دلیل کار سختی پیش رو دارد:

1) وی گرایش محض به یک جریان سیاسی یعنی اصلاح طلبان دارد .

2 ) وی یکی از دوستان نزدیک و خانوادگی یکی از گزینه های اصلی ائتلاف امید یعنی دکتر تربتی نژاد می باشد.

3) اصلاح طلبان گرگان از عزل خاکی و این انتصاب خیلی خوشحال هستند ، لذا در این خوشحالی درخواستهایی نهفته است و از حسینی کاری می خواهند که خاکی انجام نداد .

4) اصولگرایان گرگان تمام قد از این انتخاب نه به دلیل حمایت از خاکی بلکه به دلیل اینکه در بین دو مرحله از انتخابات انجام شده ، مخالفند .

بنا بر این در این مجال باقی مانده باید فرماندار جدید بتواند از توجه جدی به یک جناح و دوری از جناح دیگر به شدت خودداری کند تا اصل بی طرفی هیئت اجرایی در انتخابات دیده شود .

برای ایجاد نظم و آرامش در فرمانداری شاید بهترین تدبیر آوردن مجدد سید کمال محب حسینی به عنوان مسئول حراست بود که از سال 92 تا 94 بد کار نکرد ، وی جزو معدود نیروهایی اصیل گرگانی فرمانداری است که علیرغم اینکه در دولت قبلی جذب شده اما روحیات اعتدالگرایی دارد .

اما نکته مهم دیگر اعضای ستاد انتخابات هستند که همگی از یک طیف و جناح سیاسی هستند . دشتیان ، آهنگر ، کاظمی ، عراقی ، شهرآبادی  و شیخ ویسی که ریاست کمیته های هفتگانه را به عهده دارند همگی از یک جناح سیاسی بوده و افرادی چون شیخ ویسی عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان و اق قلا بوده و در اکثر میتینگ ها و جلسات عکسش دیده می شود .

با چنین اوصافی مردم چگونه اصل بیطرفی این ستاد انتخابات و ارکان اجرایی را باور داشته باشند ؟ با حذف تفکر رقیب در این ستاد ، آیا شرایط حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم و ایجاد اعتماد عمومی فراهم می شود ؟

نکته دیگر اعضای هیئت اجرایی انتخابات شهرستان گرگان هستند که منتخب دکتر خاکی می باشند . برخی از آنها با فرماندار سابق بستگی نسبی دارند مانند برادر خاکی و برخی نیز مانند سرکار خانم آمنه حسینی همسر جوانمرد مشاور دکتر خاکی می باشند .

افرادی همچون جعفر گرزین فرماندار سابق معتقدند فرماندار فعلی نمی تواند در این موقعیت حساس از پس این انتخابات بر آید و احتمالا تیمی از استانداری در این راه به او کمک می کنند . در این راه باید نقش و ماموریت آن تیم را بیشتر و بهتر بررسی کنیم .

آیا دوباره میرباقری مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری گلستان با هیئت 5 نفره به عنوان معین انتخابات به فرمانداری می روند تا در روز انتخابات به هیئت اجرایی به قولی "کمک" کنند ؟

حال همه این موارد را در کنار هم بگذاریم و باید منتظر بمانیم تا روزهای آتی و ببینیم تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات آرام با حضور حداکثری چطور توسط فرمانداری گرگان برنامه ریزی می شود./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار