در اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در علی آبادکتول دو اثر از کلاله به عنوان اثر برگزیده شناخته شد

1403-07-28 12:07:50
0
62

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول گفت: اختتامیه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با عنوان "سطرهای ناتمام" در سالن همایش‌های این اداره با حضور هنرمندان داستان‌نویس برگزار شد.

 

علیرضا ابراهیمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج با موضوع آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت اسلامی و ایرانی، مقاومت و بیداری اسلامی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره آشنایی مردم با ارزش‌های ملی، شعار سال، سمت و سو دادن به آثار ادبی و رشد قوه تخیل و ادبیات داستانی، باورها و اعتقادات بومی و محلی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: از تعداد 144 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 121 اثر به بخش داوری راه یافت که توسط هیئت داوران در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب داستانک، داستان‌کوتاه و بلند، داوری و نفرات برتر را اعلام شدند.

ابراهیمی ابراز داشت: در بخش داستانی رده‌سنی نوجوانان آثار، مهسا نیک‌بخت از گنبدکاووس، حمیدرضا رجبلو از رامیان و علیرضا شکری از علی‌آبادکتول و در رده سنی جوانان، فاطمه جعفری از علی‌آبادکتول و در رده سنی بزرگسالان نیز به عنوان آثار برگزیده معرفی شد و در این بخش از وجیهه ابراهیمی‌نژاد تقدیر شد.

وی بیان داشت: همچنین در بخش داستان‌های کوتاه در رده سنی نوجوان آثار زهرا بای از رامیان، هانیه محمدی از کلاله، نیما اصلانی از علی‌آبادکتول، رده سنی جوان سجاد عدی‌زاده از علی‌آبادکتول، سیده‌مریم مهربان‌پور علی‌آبادکتول، مهدی خواجوی علی‌آبادکتول، رده سنی بزرگسالان حسین عبدی از گرگان، فرحناز فریبان از کلاله و اسفندیار قرنجیک از گنبدکاووس به عنوان آثار برگزیده انتخاب و همچنین از مهدی برزگر از علی‌آبادکتول در این بخش تقدیر شد.    

این مسئول در پایان در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره ابراز داشت: دوم اردیبهشت امسال در بازدید رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گلستان از شهرستان علی‌‌آبادکتول پیشنهاد برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج با عنوان «سطرهای ناتمام» به شهرستان علی‌آبادکتول داده شد و در 20 خرداد فراخوان جشنواره به سراسر شهرستان‌های استان ارسال و 30 مرداد داوری آثار انجام شد./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار