در کارگروه بهداشت و درمان شهرستان کلاله مطرح شد:

فرماندار کلاله: نظارت بر داروخانه ها افزایش می باید/درصورت لزوم برخورد جدی می شود

1403-07-04 07:07:27
0
42
فرماندار کلاله: نظارت بر داروخانه ها افزایش می باید/درصورت لزوم برخورد جدی می شود
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt;">فرماندار کلاله گفت: در مراجعات متعدد با مورادی در داروخانه های سطح شهر مواجه شدیم که در صورت مشاهده مجدد این موارد برخورد قانونی خواهیم کرد.</span></p>

نصرت برزگر فرماندار کلاله در جلسه کارگروه سلامت و درمان شهرستان کلاله گفت: بیمارستان کلاله پوشش دهند سطح وسیعی از منطقه می باشد لذا پس از تکمیل فاز دوم بیمارستان افزایش کیفیت خدمات باید مدنظر باشد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات، به تبع ان بیماران بیشتری به بیمارستان مراجعه می کنند و باید برای کاهش بار مراجعات بیمارستان، مراکز درمانی نیز فعال باشند.

فرماندار کلاله اظهار داشت: در مراجعه به داروخانه ها شاهد نبود مسئول فنی و فروش داروهای خارجی نزدیک به انقضا هستیم و این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی   شود که می طلبد در این خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

علی رضا ممشلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله اظهار داشت: بیمارستان کلاله علی رغم اینکه در مسیر اصلی نیست حادثه دیدگان تصادفات دو راهی تا تنگراه را پوشش خواهد می دهد.

وی با اذعان اینکه مسیر یاد شده مسیری پر حادثه است، گفت: در گذشته و بصورت معمول حادثه دیدگان این مسیر به این بیمارستان هدایت می شدند و از این پس نیز شاهد افزایش این مهم خواهیم بود.

ممشلی گفت: تدابیر لازم برای چهارشنبه اخر سال اندیشیده شده است و در شب یاد شده نیز بیمارستان کلاله امادگی کامل برای درمان و رسیدگی حادثه دیدگان احتمالی را دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اشاره به مصوبه جلسه گذشته این کارگروه مبنی بر استفاده داروهای مجاز کشف شده برای درمان رایگان بیماران داشت و افزود: با دستور دادستانی شهرستان قرار شد این داروها برای درمان رایگان بیماران استفاده شود.

خانم خسروی پناه سرپرست واحد سلامت جوانان و نوجوانان نیز در این جلسه از کنترل تدریجی الودگی پیدیکلوز (شپش سر) در جامعه دانش اموزی خبر داد و افزود: براساس بررسی های انجام شده 6.7 درصد جامعه دانش آموزی شهرستان کلاله به الودگی پیدیکلوز دچار هستند.

وی اظهار داشت: برای کنترل این الودگی نیز شامپوهای مخصوص در بین دانش آموزان مبتلا توزیع می شود.

محمد ابراهیمی بخشدار بخش مرکزی شهرستان کلاله نیز از نبود محل دیپوی زباله در روستاها خبر داد و گفت: برای زباله های جمع اوری شده مکانی برای دیپو وجود ندارد و روستاها در این خصوص دچار چالش های عدیده ای شده اند.

وی تاکید کرد: در خصوص ایجاد سکوی دفع زباله اعتبارات لازم تخصیص داده شد ولی در چند مرحله به علت های نامعلوم در عملیاتی شدن این پروژه کوتاهی شد و اعتبار تخصیص داده شده برگشت خورد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع بصورت جدی پیگیری نشود، شاهد مشکلات زیادی در روستاها خواهیم بود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار