حاشیه های اختتامیه جشنواره مطبوعات گلستان:

از اعتراض خبرنگاران به انتخاب اکثر برندگان جشنواره از یک خبرگزاری تا تقدیم لوح یادبود گلستان ما به آیت الله نورمفیدی

1403-08-01 03:08:43
0
11
از اعتراض خبرنگاران به انتخاب اکثر برندگان جشنواره از یک خبرگزاری تا تقدیم لوح یادبود گلستان ما به آیت الله نورمفیدی
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">اعتراض خبرنگاران به انتخاب شدن همه برندگان از خبرگزاری مهر، تقدیم لوح یادبود از طرف گلستان ما به آیت الله نورمفیدی و حضور دو سرمایه گذار چینی به همراه نورقلی پوراز حاشیه های اختتامیه جشنواره مطبوعات گلستان بود.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری عصر امروز چهارشنبه 12 اسفند ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود .

** این مراسم با 40 دقیقه تاخیر ساعت 16:40 دقیقه آغاز شد.

** حضور کمرنگ مسئولین استانی و اهالی رسانه یکی از نکاتی بود که در ابتدای برگزاری اختتامیه جلب توجه می کرد.

IMG 5733

** یازرلو مسئول روابط عمومی ارشاد گلستان به عنوان مجری همایش عصر امروز نقش آفرین بود.

** محرابی مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های وزارت ارشاد مهمان ویژه مراسم امروز بود که با وجود لغو شدن پرواز برای اینکه خود را به برنامه برساند از راه زمینی به گرگان آمد و اواسط برنامه وارد مجلس شد.

** یکی از موضوعاتی جالب توجه در این مراسم اجرای پانتومین هنرمند جوان گلستانی در زمان اجرا و سخنرانی مسئولین در جشنواره بود.

 IMG 5776

** یحیی آذری مدیرخانه مطبوعات استان که به دلیل بیماری در بیمارستان صیاد بستری بود و در طول این چند روز حضور نداشت خودش را به همایش رساند.

** غیبت سید جواد حسینی رئیس خانه مطبوعات که در سفر کربلا تشرف داشته و آتابای و صالح افتخاری دیگر اعضای هئیت مدیره هم در جلسه امروز به چشم می آمد.

** انجمن صنفی روزنامه نگاران گلستان نیز به دلیل دعوت دیر هنگام نه در جشنواره حضور پیدا کرد و نه در اختتامیه .

** اسماعیلی دبیر هیئت داوران جشنواره از خواندن بیانیه هیئت داوران خودداری و خواندن آن را به محمد رعیت یکی دیگر از اعضا سپرد.

IMG 5764

** گفته شد که داور جشنواره آقای اسماعیلی از روزنامه اطلاعات و از تهران آمده بود و آقایان رعیت ، خطیری و صیدانلو او را یاری می کردند.

** دو کلیپی که از روند برگزاری نمایشگاه پخش شد بیش از هر چیز نقش و تصویر مدیرکل ارشاد برجسته بود و جا داشت از غرفه های نمایشگاه بیشتر در این کلیپ ها قرار داده شود و به نوعی تبلیغات مدیر بود.

** فائزه کابلی عکاس گلستان ما اولین کسی بود که از طرف مجریان برگزاری همایش جایزه ویژه خود را دریافت کرد.

IMG 5846

** نحوه انتخاب برندگان و حتی برنده نداشتن برخی از بخش های جشنواره به زعم خبرنگاران خوش نیامد .

** انتخاب اکثر برندگان از میان خبرگزاری مهر به طوری که تقریبا هرخبرنگاری که از خبرگزاری در جشنواره شرکت کرده بود برنده شده بود و بالعکس خبرگزاری های فارس ، تسنیم ، شبستان و ایسنا هیچ جایزه ای نبردند باعث ناراحتی خبرنگاران استانی شد که حتی برخی خود را به محرابی رساندن و اعتراض خود را اعلام نمودند.

** یکی از سوال های خبرنگاران برنده شدن آریان نیا مدیر سایت کاسپین خبر و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان و یکی از مجریان و برگزار کنندگان این جشنواره بود که برای برخی ها جای سوال ایجاد کرده بود که چطور برگزار کننده می تواند دو تا جایزه بگیرد؟

** خارج ازتالار عده ای از خبرنگاران مسئول جشنواره شهدای غواص را ستودند که در آن همایش توزیع برندگان و جوایز خیلی عادلانه تر از این جشواره بود.

IMG 6098

** آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز بعد از اتمام اختتامیه از نمایشگاه بازدید کردند .

** آخرین غرفه ای که آیت الله نورمفیدی بازدید کرد گلستان ما بود که لوح یادبودی از طرف این سایت به ایشان تقدیم شد.

** از حواشی جالب دیگر امشب حضور دو سرمایه گذار چینی همراه نورقلی پور کاندیدای دور دومی غرب استان با همراهی احمد رایجی یکی از فعالان مطبوعاتی غرب استان بود که باعث جلب توجه حاضرین در نمایشگاه شده بود.

IMG 5971

** محرابی مسئول مطبوعات و خبرگزاری های وزارت ارشاد در خصوص بیمه خبرنگاران گفت : هر خبرنگار با هر مبلغی بیمه شده باشد و کارفرما رسانه مربوطه باشد این پول به آن رسانه برخواهد گشت .

** وی همچنین اظهارکرد: سایت سمان همچنان مبنای گزینش و کارت گرفتن خبرنگاران می باشد .

** گفته می شود برخی از غرفه داران به دلیل اعتراض به نحوه داوری ها و انتخاب برندگان غرفه های خود را جمع کردند ، در حالیکه جشنواره تا ساعت 13 فردا پنجشنبه 13 اسفند ادامه داشت .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار