حواشی انتخابات در کلاله:

انتخاباتی امن و سالم در شهرستان کلاله برگزار شد+تصاویر

1403-07-04 08:07:26
0
43
انتخاباتی امن و سالم در شهرستان کلاله برگزار شد+تصاویر
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">با بررسی عمیق نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به اینکه این انتخابات با نظم و قانونمندی خاصی برگزار شد، پی می بریم.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، اگر نگاهی عمیق و غیر مغرضانه به نحوه برگزاری انتخابات در شهرستان کلاله داشته باشیم، به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهرستان با نظم و قانونمندی خاصی برگزار شد، پی خواهیم برد.

گزارشات مختلف از جلسات ستاد انتخابات و هیات های اجرایی و نظارتی حاکی از اهمیت این موضوع برای مسئولین برگزاری بود و در برخی موارد شاهد برگزاری چندین کارگاه اموزشی برای اعضای شعب رای گیری بودیم.

کمی به جلوتر می ایم به پنجشنبه شب، شبی که قرار بود فردای ان دو انتخابات سرنوشت ساز در این شهرستان برگزار شود.با ورود به فرمانداری کلاله متوجه سکوت سنگین حاکم بر فضای فرمانداری می شدیم؛ گویی قرار نبود که فردای ان شب انتخاباتی برگزار شود همه چیز ارام بود و نشانی از استرس و عجله در کارکنان فرمانداری دیده نمی شد.

صبح روز پنجشنبه راس ساعت 5 صبح که به فرمانداری کلاله مراجعه کردیم شاهد حضور اعضای شعب اخذ رای در فرمانداری کلاله بودیم دقایقی که گذشت، صندوق های اخذ رای جهت تحویل به نمایندگان فرماندار در شعب اورده شد و با دقت زیاد و بررسی چندین باره صندوق ها با پلمپ های مخصوص ان به افراد یاد شده واگذار شد.

IMG 0426

 

IMG 0444

IMG 0440

tahvil 1

tahvil 2

 

به ساعات 7 صبح که نزدیک شدیم، نیروهای انتظامی شهرستان کلاله به عنوان تامین کنندگان امنیت شعب اخذ رای، وارد فرمانداری شدند و با شناسایی صندوق مربوطه بصورت اکیپ های جداگانه افراد شعب راهی شعب اخذ رای شدند.

IMG 0519

 

IMG 0505

IMG 0523

در شعب اخذ رای نیز با حضور نمایندگان کاندیداها و اعضای هیات نظارت،بازرسی و نمایندگان فرمانداری صندوق ها با پلمپ های تحویل داده شده، پلمپ شدند و با استقرار اعضای شعب در محل رای گیری، رای گیری از مردم شروع شد.

IMG 0539

در این میان نیز حضور مردم در محل های اخذ رای قبل از شروع رای گیری قابل توجه بود و در این حضور شاهد حضور افرادی از اقوام مختلف بودیم که هر یک از انها رای خود را تیری در چشم دشمن می دانستند.

IMG 0548

 

IMG 0551

 

اولین رای دهنده کلاله ای یک جانباز 70 درصدی بود که فارغ از اینکه بعدظهر همان روز نیز عمل جراحی داشت با تمانی اعضای خانواده خود که یکی از انها رای اولی نیز بود، به محل اخذ رای امده بود.

shobeh3 5

 

shobeh3 7

اما از جمله تدابیری که در انتخابات امسال درنظر گرفته شده بود، این بود که برای بانوان و عشایر این شهرستان شعب اختصاصی وجود داشت و بر اهمیت انتخابات از سوی هیات اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان کلاله افزوده بود.

mitdareh 1

به میت دره محل زندگی عشایر شهرستان رفتیم و با زندگی جدیدی و ساده ای اشنا شدیم که با زندگی های اشرافی گری زمین تا اسمان توفیر داشت.

mitdareh 2

 

mitdareh 3

انها نیز مانند مردم دیگر خواستار رسیدگی نماینده جدید نسبت به مشکلات خود بودند، مشکلات این عشایر نیز زیاد بود و انها از اتش دادن محل نگهداری گوسفند های خود توسط افرادی ناشناس خبر دادند و از جمله مشکلات دیگر انها نبود برق، گاز و اب اشامیدنی بود.

mitdareh 6

 

mitdareh 11

mitdareh 24

با برگشت به فرمانداری کلاله همان ارامش حفظ شده بود و به برخی شعب که با کمبود تعرفه مواجه شده بودند، تعرفه مورد نیاز ارسال شد.

به ساعات پایانی رای گیری نزدیک شدیم و حضور مردم در محل های رای گیری نیز افزایش یافته بود تا اینکه زمان رای گیری تا ساعت 20 تمدید شد و پس از ان نیز این تمدید تا ساعت های 21 و 22 تکرار شد.

saatepayani 2

 

saatepayani 4

saatepayani 10

saatepayani 14

saatepayani 15

saatepayani 20

 بعد از اتمام زمان رای گیری در شهرستان کلاله شاهد ورود صندوق های رای به فرمانداری کلاله بودیم؛ اما بر خلاف ارامش قبل از تحویل صندوق ها اینبار شاهد افزایش هیجان در اعضای ستاد انتخابات بودیم.صورت جلسه ها از شعب اخذ رای به هیات های مرتبط خود داده می شد و هیات ها بررسی ها و تطابق های لازم را انجام می دادند و در کنار ان نمایندگان کاندیداها نیز میزان رای های نامزد های خود را یاداشت می کردند و علاوه بر این نیروهای انتظامی و... نیز توسط نیروهای خود از میزان رای های کاندیداها در شعب مختلف مطلع می شدند.

tahvil 1

 

tahvil 2

tahvil 3

tahvil 4

tahvil 5

tahvil 6

tahvil 7

tahvil 8

tahvil 9

tahvil 10

tahvil 11

tahvil 12

tahvil 13

tahvil 14

tahvil 15

tahvil 16

 

tahvil 31

tahvil 41

تجمع مردم در مقابل فرمانداری و با چهره های پر از استرس برای اطلاع از نتیجه انتخابات نیز در نوع خود جالب بود.

mardom 1

 

mardom 10

اما ارسال اطلاعات غیر رسمی در کانال های انتخاباتی نیز جو خاص و کاذبی بوجود اورده بود در صورتی که هنوز صندوق های رای به فرمانداری نرسیده بود!.

با رسیدن اخرین صندوق ها به فرمانداری ارامش به فرمانداری برگشت و هیات های مربوطه جمع بندی های لازم را انجام دادند و بالاخره نزدیک ساعات 6 بامداد نتایج انتخابات در شرق گلستان مبنی بر دو مرحله ای شدن انتخابات در این حوزه اعلام شد.

در مجموع و با این تفاسیر و با توجه به حضور 24 ساعته خبرنگاران و مسئولین امنیتی، انتظامی و سپاه پاسداران در پای صندوق های رای(به عنوان تامین کننده امنیت شعب) در این شهرستان انتخابات قانونمند و سالمی داشتیم و هیچ کس نمی تواند در سلامت این انتخابات شک کند و در صورت ایجاد ابهام، با مدارک مستندی که وجود دارد می توان جواب شائبه ها را داد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار