اخرین تحولات انتخاباتی در شرق گلستان

از ائتلاف چند ساعته در شرق گلستان تا کوبیدن بر طبل یکه تازی در این حوزه

1403-07-04 10:07:30
0
43
از ائتلاف چند ساعته در شرق گلستان تا کوبیدن بر طبل یکه تازی در این حوزه
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">تحولات شرق گلستان را می توان در هر ساعتی از شبانه روز طوری دیگر بررسی و تحلیل کرد و امکان پیش بینی درست در خصوص روند انتخابات در این حوزه وجود ندارد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، حوزه شرق گلستان با توجه به اینکه چهارشهرستان این حوزه را تشکیل می دهد، می تواند از حساسیت انتخاباتی ویژه ای برخوردار باشد بطوریکه در هر ساعت از شبانه روز شاهد تحولات جدیدی در این حوزه هستیم.

به هر حال طی اعلام رسمی منابع موثق، تعداد کاندیداهای این حوزه انتخابی از 29 نفر به 30 نفر افزایش یافت.

گریزی به هفته های گذشته خواهیم داشت و به زمانی که دکتر اریانپور از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی کناره گیری کرد و برای این کناره گیری دلایل مختلفی از سوی حامیان وی ذکر شد و بالاخره پس از چند روز بلاتکلیفی، بیانیه ای در فضای مجازی با نام و امضای کاندیدای یاد شده منتشر شد و برخی مسائل روشن گردید.

پس از این اتفاق، برخی موضع گیری ها رنگ قومیتی به خود گرفت به این صورت که در حال حاضر هر شهرستان و هر قومیت در تلاش است که کاندیدای خود را به مجلس بفرستد.

علاوه بر موضوع یاد شده، نوعی اختلاف بین کاندیداها نیز باعث این شده است که هر یک بر طبل یکه تازی خود بکوبند ودر این میان نیز در برخی شهرها با نشست بعضی از کاندیداها، مهرهایی دیگراز سوی کانیداهای رد صلاحیت شده جایگزین شدند تا ادامه دهند نوعی تنش و اختلاف (و در اصلاح عامیانه انتخاباتی رای شکنی) باشند فارغ از اینکه نباید سرنوشت مردم منطقه را به دامان اختلافات سپرد و این موضوع(کاندیاتوری مجلس) وسیله ای برای انتقام سیاسی از یکدیگر باشد چرا که با سرنوشت چندین هزار نفر سروکار داریم.

انچه مسلم است این می باشد که وجود بعضی از کاندیداها برای برخی دیگر از کاندیداها اهمیت زیادی دارد چرا که ناخواسته این کاندیداها نقش رای شکن بازی می کنند و عامل پیروزی دیگران می شوند و در یکی از این شهرستان ها این موضوع وضوع قابل لمس است.

اما این روزها شاهد تحولات عظیمی در چهارشهرستان شرق گلستان بودیم و انهم این است که یکی از کاندیداهای این حوزه با وجود اینکه گرایش سیاسی خود را مستقل اعلام کرده بود، در لیست شورای راهبردی اصلاحطلبان استان گلستان قرار گرفت و این موضوع در کانال انتخاباتی استان گلستان، سایت های سلام گلستان و گلستان ما نیز مطرح شد.

این اتفاق باعث شکل گیری معادلات انتخاباتی دیگر در بخشی از حزب ها و مردم شد و به نوعی تلنگرسیاسی ایجاد کرد.

فارغ از اتفاقات ذکر شده، ورود یک کاندیدای دیگر به شرق گلستان باعث برهم خوردن معادلات گذشته و بستر ساز معادلات جدید در این منطقه شد و اخبار از منابع موثق همچون کانال های انتخاباتی معتبر حاکی از ان است که برخی کاندیداها در طی چند ساعت با این کاندیدا به ائتلاف رسیدند و این موضوع نشان از مصمم بودن این کاندیداها برای پیروزی در انتخابات است.

حرف از تشکیل گروهی 100 نفره از نخبگان و کارشناسان یک قوم است که وظیفه بررسی صلاحیت کاندیداها برای ورود به مجلس را پس از شورای نگهبان بر عهده دارند و در صورت صحت این موضوع، تصمیم این گروه می تواند باعث اعتماد سازی در بین مردم این قوم شود.

همچنین گفته می شود در همین قوم افرادی نیز حضور دارند که روستا به روستا در حال بررسی مقبولیت کاندیداها در بین مردم هستند تا به این وسیله بتوانند تصمیم نهایی را بگیرند.

در پایان انچه به نظر می رسد این است که باید تمامی این معادلات در جهت انتخاب کاندیدایی اصلح و توانا باشد تا بتواند زمینه ساز پیشرفت منطقه شود و گذر زمان می تواند پاسخگوی این موضوع باشد.    

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار