رجبی در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر افزایش جلب سرمایه گذاری های خارجی:

شواهدی از افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی درکشور وجود ندارد

1403-07-28 12:07:47
0
59

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر افزایش جلب سرمایه گذاری های خارجی در کشور طی سالجاری، گفت: با توجه به اینکه دولت در بودجه امسال با کمبود بودجه مواجه شده است، بنابراین اگر میزان سرمایه گذاری های خارجی افزایش می یافت باید هزینه ها و کسری بودجه از طریق سرمایه گذاری جبران می شد.

 

به گزارکلاله خبر٬عبدالکریم رجبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با وجود اینکه کسری بودجه و درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه امسال قابل ملاحظه بوده است، بنابراین شواهدی از افزایش جذب سرمایه گذاری ها در کشور وجود ندارد که باید به این مسئله توجه شود.

نماینده مردم کلاله،مینو دشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و مجلس همواره به دنبال جذب سرمایه گذاری های خارجی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند، اما سیاست های بانک مرکزی و گمرکی کشور مانع از ورود این سرمایه گذاران و مشارکت آن ها در طرح های عمرانی شده که این موانع باید برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: مهمترین موانعی که در حال حاضر بر سر راه سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، مسائل مربوط به نرخ ارز و همین طور چارچوب های مرکز مبادلات ارزی است که این موضوع باید مورد توجه قرار گرفته تا زیر ساخت های لازم جهت حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم شود.

نماینده مردم کلاله،مینو دشت و مراوه تپه در مجلس در همین زمینه اظهارداشت: عمده ترین خواسته سرمایه گذاران خارجی جهت مشارکت در طرح های عمرانی کشور فعالیت در خارج از چارچوب مرکز مبادلات ارزی و ورود اجناس مورد نیازشان با نرخ ارز آزاد است که این موضوع باید پیگیری شده و نواقص قانونی آن برطرف شود، البته مجلس نیز در این زمینه همکاری های لازم را خواهد داشت.

 رجبی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در کشور نامناسب است و تنها بخشی از این وضعیت ناشی از تحریم هاست و بخش دیگر این مسئله به دلیل کوتاهی در معرفی فرصت های داخلی کشور در عرصه های بین المللی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان، جذب سرمایه گذاری های خارجی اهرم موثری در مقابله با تحریم ها است، البته زمینه های امنیت سرمایه گذاری در کشور برای آن ها باید فراهم شود./خانه ملت

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار