حواشی همایش جوانان و انتخابات با حضور ربیعی:

یکی از حضار: انتصابات 4 سال گذشته رنگ و بوی قومیتی داشت/ نماینده باید نماینده تمام مردم باشد/ ربیعی: در بازی سیاسی قهر پایان زندگی سیاسی است

1403-07-04 12:07:31
0
39
یکی از حضار: انتصابات 4 سال گذشته رنگ و بوی قومیتی داشت/ نماینده باید نماینده تمام مردم باشد/ ربیعی: در بازی سیاسی قهر پایان زندگی سیاسی است
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt;">یکی از حضار همایش جوانان و انتخابات با انتقاد از انتصابات قومیتی در شهرستان کلاله طی 4 سال گذشته، گفت: نماینده باید نماینده تمام مردم باشد.</span></strong></p>

به گزارش کلاله خبر، صبح امروز همایش جوانان و انتخابات در فرمانداری کلاله با حضور محمود ربیعی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان برگزار شد.

در ابتدای این همایش عیسی نقی پور مشاور جوانان فرمانداری کلاله با بیان برخی از فرمایشات امام راحل(ره) خواستار توجه مسئولین به قشر جوان شد و گفت: یکی از وعده های دولت پروژه منطقه ازاد بود و این پروژه با رای منفی نمایندگان شکست خورد.

rabeiee 1

وی افزود: با توجه به اینکه برخی نمایندگان در صدد شکست برجام بودند،با طرح این سوال که ایا دولت برای فرستادن نمایندگان همسو با دولت اقداماتی انجام داده است، خواستار پاسخ ربیعی در این خصوص شد.

نصیبی مشاور امور جوانان استانداری گلستان نیز با تبریک ایام پیش رو، گفت: در بحث جوانان در دولت گذشته شاهد ادغام وزارتخانه ها بودیم  که در عمل باعث تضرر جوانان شد و این دولت سعی در جدا سازی وزارتخانه ها دارد تا مسائل جوانان از دیگر مسائل جدا شود.

rabeiee 3

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه جوانان شغل است، اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته بود و با اقدامات دولت تحت راهنمایی رهبری شاهد برداشته شدن تحریم ها بودیم. و در سال 95 شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود که باعث اشتغالزایی می شود و استانداری نیز در این زمینه اقدامات بزرگی را در حال پیگری است.

نصیبی تاکید کرد: در این دولت نگاه امنیتی به جوانان وجود ندارد و هر شخصی در هر جایگاهی می تواند تاثیر گذار باشد و در ادامه وی این موضوع را به انتخابات ربط داد و گفت: جوانان با سواد می توانند با حضور هوشمندانه و انتخاب اصلح باعث اتفاقات خوبی  در اینده باشند.

اسماعیل تقی زاده رئیس آموزش و پرورش کلاله نیز در سخنانی اظهار داشت: صف اول انقلاب جوانان و نوجوانان بودند و حتی در جنگ تحمیلی نیز شاهد این حضور بودیم و دلیل این حضور این بود که جوانان نگران پست و مقام نداشته خود، نگران از دست دادن مال و ثروت و با شور و اشتیاق خود نگران از دست دادن جان خود نبودند.

rabeiee 1

وی توصیه کرد: در کنار افزایش علم و دانش اخلاق و معرفت خود را افزایش بدهیم و در الگو گیری باید خصلت های خوب مردم را الگوگیری کنیم.

وی با خواندن شعری در خصوص شهرستان کلاله مظلومیت و محرومیت این شهرستان را وصف کرد و در لابه لای شعر خود گریزی به انتخابات داشت و به گونه ای ادبی خواستار حضور مردم در انتخابات شد و این رای را مشت محکمی بر دهان خصم دانست.

درادامه همایش کلیپی ار بیانات رهبری در خصوص انتخابات پخش شد تا به این وسیله اهمیت انتخابات اتی به جوانان حاضر در همایش یاداوری شود.

اما انچه این روزها مرسوم شده، این است که هر کس می خواهد در خصوص عملکرد شورای نگهبان اظهار نظر کند از سخنان رئیس جمهور در جمع فرمانداران استفاده می کند

rabeiee 6

یکی از حضار بصورت دیکته ای با استفاده از سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر تایید یک جناح برای انتخابات وعدم لزوم برگزاری انتخابات با این تفاسیر، این سوال را پرسید که ایا استانداری گلستان برای رایزنی با شورای نگهبان اقداماتی انجام داده است.

یکی دیگر از حضار انگشت روی انتصابات 4 سال گذشته شهرستان کلاله گذاشت و گفت: این انتصابات رنگ و بوی قومیتی به خود گرفته است در صورتی که در این شهرستان قومیت های دیگر نیز وجود دارد و میشد از ظرفیت های انها هم استفاده کنیم.

rabeiee 7

وی با نام بردن از نماینده کنونی(رجبی) تاکید کرد: یک نماینده باید نماینده تمام مردم باشد نه ... .

صحبت برخی دیگر از حضار مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد کلاله بود که در برخی موارد شاهد قطعی برق این اداره به مدت دو هفته بودیم.

rabeiee 10

محسن داورزنی عضو شورای شهر کلاله نیز اظهار داشت: شهرکلاله در هر دوره انتخاباتی مظوم واقع شده است و این شهریک دهم امکانات عمرانی شهرهای اطراف را ندارد.

rabeiee 9

خانم سرخوش عضو شورای شهر کلاله که نسبت به برخی نامهربانی ها گلایه داشت، نیز گفت: خانم ها در صحنه های نظام حضورموثری  داشته اند و با این وجود باز هم خانم ها مظلوم واقع می شوند و در پست های اصلی از انها کمتر استفاده می شود و این در صورتی است که بانوان در عرصه های سیاسی نیز حضور گسترده ای دارند و باید به خانم ها بها داده شود.

rabeiee 11

یکی دیگر از دغدغه های جوانان در حوزه ورزش و جوانان بود و انها نیز به نوعی از رئیس این اداره بابت عدم همکاری گلایه کردند.

rabeiee 8

بدراق نژاد رئیس دانشگاه پیام نور کلاله گفت: در حوزه انتخابیه شرق گلستان شاهد ثبت نام 60 نفر بودیم و این شور و شوق را نشان می دهد و نشانگر این است که جوانان به یک سطح مناسب سیاسی رسیده اند و این سوال باقیست که ایا استانداری برای تربیت افراد سیاسی و احزاب برنامه ای در نظر گرفته است؟

rabeiee 13

وی افزود: برخی ورود جوانان را در عرصه سیاسی منوط به تجربه می دانند؛ ایا برای انها فرصتی ایجاد شده است که بتوانند به این عرصه بیایند؟

پس از پایان اظهار نظرها و سوالات حضار در حالی که حضار منتظر شنیدن پاسخ دغدغه های خود بودند، ربیعی به شکل زیرکانه ای گریزی به گذشته داشت و با تعریف برخی خاطرات وقت کشی کرد و وی با طرح چند سوال که ما جوانان را برای چی می خواهیم؟ و در ایجاد یک حماسه چفدر اختیار به جوانان داده می شود؟، به سخنان خود ادامه داد.

rabeiee 2

وی گفت: باید روی مبنای اینکه باید فهم دقیقی از هم داشته باشیم، کار کنیم تا به موفقیت دست یابیم و نباید از جوان به عنوان وسیله استفاده کنیم بلکه باید از جوانان برای تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت بر اجرا استفاده شود.

معاون استاندار گلستان تاکید کرد: جوان نباید در ارائه دیدگاه های خود ترس داشته باشد و باید وارد بحث های چالشی تری شوند ومن امروز خود را برای مباحث چالشی تری اماده کرده بودم.

rabeiee 4

وی تصریح کرد: حق گرفتنی است و باید یاد بگیریم حق خود را از مسیر خود بگیریم مخصوصا در کشور ما که نظام جمهوری اسلامی است باید از راه ان حق خود را بگیریم.

 ربیعی اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش در جهان است و اگر انقلاب اسلامی هیچ اثر مثبتی نداشته باشد، همین که شهروندان می توانند نمایندگان و ... خود را انتخاب کنند، یک برکت است.

وی یاداور شد: در سال های گذشته اماده اتفاقات بودیم ولی با هوشمندی رهبری و مدیریت دولتمردان بمب بست ها برداشته و جلوی اتفاقات گرفته شد.

معاون استاندار گلستان تاکید کرد: ما مجری انتخابات هستیم و تنها دغدغه ما حضور حداکثری است و هر چه تنوع کاندیداها زیاد باشد، تنوع انتخاب نیز بیشتر است و شاید برای افراد عدم احراز شده رایزنی هایی انجام شود.

وی گفت: با شرایط فعلی اگر جوانان متحد باشند، ما یک حماسه ملی را خواهیم داشت و این رای دو برد داخلی وخارجی دارد و باید در انتخاب خود از خوب و خوبتر، خوب تر را انتخاب و از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم ودر بازی سیاسی قهر معنا ندارد و قهر پایانی بر سیاست است و باید همه در پای صندوق های رای حضور گسترده داشته باشند.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در این همایش گفت: باید به توانمندی رای داده شود و شما می توانید یک نماینده اصلح و توانمند را انتخاب کنید.

rabeiee 5

وی افزود: از معدود شهرستانی هایی هستیم که در پای هر صندوق رای یک خانم وجود دارد و ما در حوزه های مختلف برنامه ریزی هایی داریم که عملی خواهیم کرد.

برزگر اشاره ای به بیمارستان شهرستان کلاله داشت و تاکید کرد: همت مردم و مسئولین بود که بعد از 25 سال شاهد تکمیل پروژه بیمارستان کلاله بودیم و با تفاسیر سایت های خبری گلستان، این بیمارستان با بیش از 200 تختخواب سومین بیمارستان بزرگ گلستان خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار