در دیدار فرماندار کلاله با مردم:

از پیرزن نابینایی که در حضور فرماندار کلاله اشک ریخت تا دختر بچه ای که 17 عمل جراحی کرد!

1403-07-04 12:07:31
0
57
از پیرزن نابینایی که در حضور فرماندار کلاله اشک ریخت تا دختر بچه ای که 17 عمل جراحی کرد!
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 10pt;">در دیدار فرماندار کلاله با مردم این شهرستان شاهد مراجعه گسترده مردم با مشکلات متفاوت بودیم.</span></strong></p>

 به گزارش کلاله خبر، دیدارهای مردمی فرماندار کلاله پس از چند هفته مشغله کاری این فرماندار، از سرگرفته شد و در این هفته شاهد افزایش متقاضیان دیدار با برزگر بودیم.

در اوایل این جلسه مردمی مردی به فرمانداری کلاله آمد و از مشکلات موجود برای یکی از خویشاوندان بیش از 70 سال خود می گفت و خواستار مساعدت از بهزیستی و کمیته امداد بود و با توجه به اینکه این شخص مشکل معلولیت نیز داشت، بهزیستی به علت محدودیت منابع نمی توانست حمایت از این بیمار را قبول کند و بنا به دلایلی کمیته امداد نیز از حمایت از این فرد معذور بود و در نهایت با رایزنی های انجام شده بهزیستی، فرماندار کلاله دستور کمک موردی به این فرد را به مدت 6 ماه داد.

molaght4 1

 

در ادامه خانمی به فرمانداری کلاله مراجعه کرد که شوهرش در زندان به سر می برد و با توجه به اینکه شاکی خصوصی داشت، باید جریمه صادر شده را پرداخت می کرد، ولی با توجه به اینکه این فرد تحت پوشش کمیته امداد بود و در اصل توانایی پرداخت این جریمه را نداشت، قرار شد کمیته امداد با دادن وام، مشکل این خانم را مرتفع کند.

حدود سه سال پیش از طریق کمک های خیرین روستا، خانه ای غیر مقاوم برای یکی از روستاییان ساخته شد. عباس زاده قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله در تشریح کمک های این نهاد به این خانواده گفت: جهت دریافت امتیازات رایگان برای خانه این خانواده، اقدامات لازم انجام گرفت و در حال حاضر این خانواده برای تجهیزات لازم برای برق کشی نیاز به مساعدت مالی دارند و با توجه به اینکه دادن وام بلاعوض امکان پذیر نیست، می توانیم به این خانواده وام با درصد سود پایین واگذار کنیم.

molaght4 3

 

خانمی که چندین ماه با مشکل مسکن روبرو بود، بالاخره این هفته مشکل وی رفع شد و قرار شد ماهیانه 150 هزار تومان از طرف فرمانداری کلاله برای اجاره خانه به وی پرداخت شود تا اینکه فرمانداری بتواند منزلی برای اسکان موقت این خانواده مهیا کند.

گفتنی است این خانم داری همسر مریضی است که توانایی لازم برای کار کردن و بدست آوردن هزینه های امرار و معاش خانواده را ندارد و این روزها با مشکل مسکن روبرو شده است.

کودکی که در سانحه تصادف از ناحیه پا صدمه دیده و قرار بود پای صدمه دیده وی قطع شود، با مساعدت های مسئولین شهرستان کلاله با انجام 17 عمل جراحی توانست تا حدودی سلامتی خود را بدست آورد اما در حال حاضر پای آسیب دیده وی 5 سانت کوتاه است و در این جلسه بهزیستی کلاله برای مشکل راه رفتن این دختر، قرار شد با تشکیل پرونده، کفش مناسب راه رفتن وی را تهیه کند که یک سوم هزینه این کفش توسط خانواده این دختر بچه پرداخت می شود. محمد رضا فشایی رئیس بهزیستی کلاله گفت: جهت کمک به هزینه های درمان این دختر نیز با ارئه فاکتور می توانیم اقدام کنیم.

molaght4 7

 عضو شورای روستای سلمان فارسی بخاطر عدم رسیدگی به مشکلات روستای خود به فرمانداری کلاله مراجعه کرد، وی مدعی بود که با وجود 70 خانوار در این روستا، این روستا از بسیاری از امکانات عمرانی و رفاهی محروم است، وی افزود: این روستا نیاز به شن ریزی دارد و در خیابان های روستا امکان تردد وجود ندارد.

molaght4 8

 راه پیشنهادی فرماندار کلاله خودیاری مردم بود اما عضو این شورا از وضعیت اقتصادی نامناسب مردم این روستا گفت و در نهایت رفع مشکلات این روستا به بعد از برگزاری انتخابات موکول شد.

گفتنی است این روستا دهیاری ندارد و به تازگی مجوز شورا را کسب کرده است. محمد ابراهیمی بخشدار کلاله نیزدر این خصوص گفت: به علت نداشتن دهیاری در این روستا، اعتبارات لازم برای این روستا واریز نمی شود و پیگیر این هستیم که مجوز دهیاری برای این روستا گرفته شود.

در بخشی از این دیدارها شاهد ورود مادر سالخورده نابینایی بودیم که با درد و رنج های خود به دیدار فرماندار کلاله امده بود، شاید بسیاری از مردم کلاله دختر جوانی که دست مادر بزرگ نابینای خود را گرفته و در شهر کلاله تردد می کند را دیده باشند. این مادر سالخورده برای براورده شدن برخی انتظارت خود به نزد فرماندار کلاله امده بود، با وجود اینکه سقف خانه این زن نابینا توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ایزوگام شده بود، وی در حالی که با چشم های نابینای خود اشک می ریخت، گفت: دیوارهای این خانه 6 مترمن بخاطر بارش های باران نم می زند و اتاقی که وسایل خانه در ان قرار داشت، به علت نم دادن تخلیه شد و تمانی وسایل در خانه کوچک قرار گرفت و الان با کمبود جا مواجه هستیم و از سویی سرویس بهداشتی نامناسبی داریم که برخی از دوستان قول ساخت سرویس بهداشتی را دادند ولی در این خصوص اقدامی انجام نگرفت.

نوه این پیر زن نیز از مشکلات خود گفت و افزود: تا قبل از اینکه برای من خواستگاری بیاید، تحت حمایت کمیته امداد بودم؛ اما بعد عقدم با توجه به اینکه نامزدم سربازی است، کمیته امداد حمایت خود از من را سلب کرد و نامزدم هم چون سربازی است و منبع درامدی ندارد، این امکان که مخارج من را تامین کند برایش وجود ندارد و من و مادربزرگم در مخارج زندگی خود مانده ایم و حتی هزینه سوار شدن تاکسی برای جابجایی را هم نداریم.

molaght4 2

molaght4 4

 

molaght4 5

molaght4 6

 

molaght4 9

molaght4 10

انتهای پیام / دلدار

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار