شاید شما بگویید ماست مالی؛ ولی ما می گوییم بی توجهی!

دیوار ساختمان بساز بفروش کلاله ای با باد فرو ریخت!/ مردم کلاله در چنین منازلی زندگی خواهند کرد؟!+ عکس

1403-07-04 01:07:19
0
37

فرو ریختن دیوار یک ساختمان 3 طبقه توسط باد را شاید شما بگویید ماست مالی؛ اما ما می گوییم بی توجهی پیمانکار، بسازو بفروش، مهندس ناظر یا... .

 

طی سال های اخیر با توجه به شدت گرفتن تحریم ها و به تبع آن افزایش مشکلات تحریمی بر خانواده ها، علی رغم این مشکلات بخصوص مشکلات اقتصادی، شاهد رونق گرفتن مجتمع سازی در شهرستان کلاله بودیم.

شاید با یک سرشماری ساده تعداد این ساختمان ها از 10 مورد نیز تجاوز کند و این رونق ساختمان سازی بی ربط با شکست پروژه مسکن مهر در این شهرستان نبود.

شکست پروژه مسکن مهر در کلاله عاملی شد که بسازو بفروش ها در این شهرستان به فکر استفاده بهینه از این فرصت شوند و با پروسه ای شبیه به مسکن مهر برای متقاضیان مسکن، مسکن سازی کنند.

در نگاه اول شاید این تصور که این اقدام می تواند مشکل بی مسکن ها را مرتفع کند، دور از ذهن نیست اما مسکن دار شدن به چه قیمت؟

طی روز های گذشته شاهد وزش باد در این شهر بودیم؛ بادی که حتی نتوانست بنر تبلیغاتی یک مغازه را تخریب کند، دیوار یکی از ساختمان های یاد شده را فرو ریخت و پرده از بی توجهی در ساخت این ساختمان برداشت.

یکی از ساکنان محله در گفتگویی با خبرنگار کلاله خبر گفت:  ساعت 4:50 صبح بود که ناگهان صدای وحشتناکی باعث ترس فرزندانم شد و بیرون که امدیم، دیدیم دیوار ساختمان در حال تکمیل در این محله در حال ریزش در حیاط همسایه(محل نگهداری کودکان معلول و...) است.

اگر این حادثه در ساعت اداری محل نگهداری کودکان معلول اتفاق می افتاد،  سهل انگاری بسازو بفروش، پیمانکار، مهندس ناظر ... می توانست باعث به خطر افتادن جان این کودکان شود.(مدیر این مجموعه با اینده اندیشی آن روز را تعطیل اعلام کرد).

فارغ از هر نوع تفسیری جای این سوال باقی است مردمی که به بسازو بفروش، پیمانکار و مهندس ناظر اعتماد می کنند قرار است در ساختمانی که دیوار ان با باد فرو می ریزد، زندگی کنند؟! ایا این ساختمان که در برابر باد تاب تحمل ندارد در برابر زلزله مقاومت می کند؟! منتظر هر گونه پاسخ از سوی افراد یاد شده هستیم.

 

انتهای پیام/دلدار

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار